ferrari-849-testarossa-2026-8

Ferrari šlape na plyn, během 5 let plánuje představit 20 nových modelů včetně jednoho elektromobilu

Autor: Petr Pilný - Zdroj: motor1.com, thedrive.com - Foto: Ferrari - 18. 10. 2025


Ferrari nikdy nebylo synonymem pro spěch, ale moderní doba to může změnit. Italská automobilka, která v roce 2024 prodala rekordních 13 752 vozů, plánuje mezi lety 2026 a 2030 uvést na trh v průměru čtyři nové modely ročně. To znamená až 20 aut během 5 let. To je bezesporu ohromující číslo pro značku, která si dlouhodobě zakládá na exkluzivitě.

Jedním z prvních potvrzených přírůstků bude historický milník: první plně elektrické Ferrari, model s pracovním názvem Elettrica. Zároveň se očekává také modernizace Ferrari 296, stejně jako plug-in hybridní verze SUV Purosangue, jehož platforma už s elektrifikací počítá od začátku. Nechybí ani spekulace o otevřených verzích modelů Amalfi a F80. Otázkou už není „jestli“, ale teď už jen „kdy“.

Víc modelů, ale stejný luxus

Na první pohled by se mohlo zdát, že takový nárůst produkce ohrozí výjimečnost značky. Generální ředitel Ferrari Benedetto Vigna ale ujišťuje, že opak bude pravdou. Cílem není zaplavit trh, nýbrž nabídnout širší paletu exkluzivních aut v omezených sériích. „Je lepší mít více modelů s menším objemem než několik málo modelů s vysokou produkcí,“ vysvětlil Vigna investorům.

Zájem zákazníků potvrzuje, že strategie funguje. Výroba na rok 2026 je už zcela vyprodaná a noví zájemci si na svůj vůz počkají až do roku 2027. Ferrari má momentálně přibližně 90 tisíc aktivních klientů, tedy těch, kteří si auto pořídili během posledních pěti let. A to je o pětinu víc než v roce 2022. Jen za poslední dva roky se přidalo přes 32 tisíc nových majitelů Ferrari a sběratelé drží o pětinu více vozů než dříve.

Ferrari chystá pro svůj elektrický supersport zvuk i řazení jako ze staré školy

Elektřina? Ano, ale s mírou

Stejně jako ostatní výrobci sportovních aut i Ferrari sleduje, že přechod na elektromobilitu probíhá pomaleji, než se původně očekávalo. Před třemi lety automobilka plánovala, že do roku 2030 budou elektromobily tvořit až 40 % produkce. Teď to ale zredukovala na polovinu.

Podle aktuálního plánu bude v roce 2030 modelová nabídka rozdělena rovnoměrně: 40 % hybridů, 40 % vozů se spalovacím motorem a 20 % elektromobilů. To znamená, že Ferrari se své legendární techniky neplánuje úplně vzdát.

Srdcem značky i nadále zůstane dvanáctiválcový motor, který pohání například modely Purosangue a 12Cilindri. Očekává se, že budoucí speciální modely z limitované edice Icona – třeba potenciální SP4 – tento motor opět využijí. Pro sběratele půjde o jistý klenot, zvlášť když je zřejmé, že éra atmosférických motorů V12 se pomalu chýlí ke konci. Lamborghini by také mohlo vyprávět…

Manuál už jen pro nostalgiky?

Jeden zásadní posun je ale nevratný. Každé nové Ferrari bude mít už jen automatickou převodovku. Marketingový ředitel Enrico Galliera k tomu lakonicky poznamenal, že ti, kdo chtějí řadit ručně, si mají koupit nějaké klasické auto, veterán.

I přesto existuje jiskřička naděje. Šéf vývoje Gianmaria Fulgenzi připustil, že by manuál mohl dostat šanci v některém z budoucích modelů Icona, pokud si to budou ti nejbohatší klienti opravdu přát. A pokud by nějaká značka dokázala prodat i manuální převodovku za astronomickou cenu, je to zcela jistě Ferrari.

💸 Ceny pojištění rostou!

Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.

📊 Porovnat a ušetřit

Zabere to jen 2 minuty • Výsledek hned

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru