Není to tak dlouho, kdy se tento parádní italský supersport ještě zamaskovaný proháněl po závodním okruhu. Tehdy o něm ještě nebylo informací mnoho. To se teď ale změnilo a je na čase, abyste se seznámili s absurdně šíleným Ferrari FXX K Evo dopodrobna.

Hodně vás asi zajímá jeho pohonné ústrojí. Vězte, že pochází z modelu LaFerrari, takže jde o hybrid. Základem je atmosférický dvanáctiválec se systémem KERS a doplněný o elektromotor. Benzinový motor disponuje výkonem 633 kW /860 koní a točivý moment 750 Nm, elektromotor přidává dalších 140 kW/190 koní. Celkový výkon je 773 kW/1050 koní, točivý moment vrcholí nad 900 Nm a přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku se dostává jen na zadní kola.

U Ferrari se nepracovalo ale jen na naladění všech agregátů. Inženýři si dali hodně záležet hlavně na aerodynamice auta. Oproti původnímu FXX K se jim podařilo zlepšit přítlak o 23 %. Pokud novinku srovnáme se standardním LaFerrari, pak je toto zlepšení dokonce o 75 %. Hodně tomu pomáhá nový difuzor, zcela nově navržená podlaha vozu, ale také několik speciálních aerodynamických prvků na karoserii nebo masivní přítlačné křídlo. Ve výsledku umí Ferrari FXX K Evo při rychlosti 200 km/h vygenerovat přítlak až 640 kilogramů. Při vyšších rychlostech je to až 830 kilogramů.

Zajímavé je, že Ferrari tuhle zběsilou novinku “prodalo” jen několika vybraným zákazníkům. Proč ty uvozovky? Protože i tento model je vlastně součástí programu XX, který generuje takto zajímavá auta pro pár vyvolených. Pro ty pak několikrát za rok značka pořádá speciální okruhové dny, ale jinak stojí všechna auta přímo v garážích italské značky. Ti zákazníci, kteří za vůz zaplatili odhadem přes 2 miliony eur, během těchto akcí vlastně slouží jako testovací jezdci. Pokud tedy nemáte ve schránce zapomenutou pozvánku do tohoto výběrového klubu, s tímto autem se bohužel nikdy nesvezete.