Ačkoliv automobilovým světem stále cloumá aféra dieselgate, která už ale dávno není jen malérem koncernu Volkswagen, vypadá to na další kauzu, která nejspíš změní náš pohled na italskou automobilku Ferrari. Podle posledních informací to totiž vypadá, že Ferrari nejen vědělo o tom, že některá jejich dealerství stáčejí kilometry, ale hlavně je v tom podporovalo a dodávalo jim k této činnosti také instrukce.
Vyplývá to z vyjádření bývalého zaměstnance dealerství Ferrari v Palm Beach Roberta Roota. Ten tvrdí, že dostal výpověď právě proto, že na celý podvod přišel a zároveň prý měl „uvolnit“ místo pro tehdejší milenku a současnou manželku šéfa dealerství, která nyní zastává jeho pozici. To vše i přesto, že sedmdesátiletý prodejce si jen krátce předtím připsal rekordní prodej v hodnotě 1,4 milionu dolarů a u společnosti pracoval dlouhé roky.
Robert proto dealerství zažaloval a chystá podat žalobu i na samotnou automobilku. Tvrdí totiž, že v Palm Beach spolupracovali s bohatými podnikateli při prodeji jejich ojetých Ferrari. Tím, že velmi aktivně snižovali jejich nájezd, zvyšovali hodnotu auta. Jistý podnikatel prý tak za své LaFerrari dostal až o milion dolarů víc. Ten, který mu stočení kilometrů zařídil, pak jistě dostal slušné všimné.
Nejhorší na tom celém je, že podle Roberta automobilka o všem věděla. Dokonce prý pro prodejce měla připravený speciál o tom, jak software na stáčení kilometrů používat. Navíc je tento software on-line napojený na automobilku. Zatím není jasné, jak se k obvinění automobilka postaví, protože si v tuto chvíli hraje na mrtvého brouka a nechce nic komentovat. Pokud se ovšem tato obvinění prokáží jako pravdivý, má Ferrari celkem problém. Jejich auta si nekupují žádní chudáci, ale naopak lidé, kteří si mohou dovolit zatraceně drah0 a dobré právníky. Tak uvidíme. Velká bitva by měla začít co nevidět.