Za poslední desítky let prošel svět obrovským vývojem, ten automobilový nevyjímaje. Dokazuje to i srovnání dvou supersportů své doby: Ferrari F40 a McLarenu P1. Postaví se sice proti sobě v závodě ve sprintu, ale výsledek nakonec stejně není důležitý.

Přečtěte si také:  Ferrari F40 a Porsche 959: "Vybírat si mezi nimi je jako vybírat si mezi košilí a kalhotami," říká Hammond

Ferrari F40 je typická stará škola, auto z konce 80. let minulého století. Je to vlastně závoďák, který dostal registrační značky a může vyrazit na silnice. Pohání ho mezi nápravami uložený motor V8 twin-turbo s objemem 2,9 litru. Výkon 352 kW/478 koní a točivý moment 577 Nm se přenáší přes pětistupňový manuál jen na zadní kola. Zrychlit z 0 na stovku umí za 4,1 sekundy a dokáže jet až 201 mil za hodinu, tedy 324 km/h.

To McLaren P1 je o poznání rychlejší auto, vždyť je také o mnoho novější, ačkoliv jde už o devítileté auto! O jeho pohon se stará hybridní pohonná jednotka. Kombinuje dvěma turbodmychadly přeplňovaný 3,8litrový motor V8 a elektromotor. Společný udávaný výkon hybridní soustavy je 674 kW/916 koní. Tato síla se pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky přenáší na zadní kola. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 2,8 sekundy, na dvoustovce je už za 6,8 sekundy a třístovku pokoří za 16,5 sekundy od startu! Maximální rychlost je elektronicky omezena na 350 km/h.

Přečtěte si také:  Tiff Needell se ve Ferrari F40 postaví ve sprintu proti Ferrari 488 Pista

Vítěz tohoto souboje je předem jasný, ale pohled na tyto dva supersporty bok po boku je působivý. Za volantem McLarenu sedí známý britský závodník a moderátor (stál u začátku Top Gearu, pak dlouhá léta dělal Fifth gear) Tiff Needell, který Ferrari hned po startu hodně ujede, ale rozhodne se na něj počkat. A pak mu zase ujede. McLaren P1 je hrozivě rychlé auto, ale Ferrari F40 má své nezaměnitelné kouzlo.