Ferrari 488 GTB je posledním kouskem s osmiválcem uprostřed z dílen maranellského výrobce. V portfoliu značky nahradilo perfektní model 458 Italia. Novinka je ale také prvním modelem této linie, který nabízí přeplňování. A v tu chvíli se tu otevírají poměrně velké možnosti na poli tuningu, zejména pak zvyšování výkonu.

Už v sériovém provedení se díky dvojitému přeplňování podařilo dostat na zajímavý výkon 670 koní (493 kW). Pokud vám však vymizel pud sebezáchovy a chtěli byste ještě brutálnější hodnoty, stačí navštívit chlapíky z VOS Performance. Tahle tuningová firma připravila hned tři možnosti, jak zvýšit výkon Ferrari 488 GTB. První stupeň úpravy zvýší maximální možný výkon na hodnotu 750 koní (551 kW), silnější alternativa z osmiválce dostane 830 koní (610 kW) a na samotném vrcholu stojí výkon o hodnotě rovných 900 koní (662 kW) a dokonce 1 230 Nm točivého momentu. Jak si tohle poberou zadní kola a třeba také převodovka to jsme vážně zvědaví.

Kromě blíže nespecifikovaných úprav přímo na motoru a výměny řídící jednotky motoru inženýři vyměnili také svody, implementovali sportovní katalyzátor nebo zakázkově vyrobený výfuk, který vznikl ve spolupráci se společností Akrapovič. Takže o pořádný zvuk, který systémem přeplňování trochu utrpěl, se bát už nemusíme. Myslelo se však také na vzhled. Nový je bodykit, který snad už ani nemůže být vyroben z ničeho jiného než karbonu. V rámci tohoto kitu je k dispozici výraznější spoiler vpředu, difuzor dozadu, prahové nástavce nebo karbonová zpětná zrcátka. Ferrari stojí na nových discích o velikosti 21″ obutých do pneumatik Michelin Pilot Super Sport. Poprvé se s tímto upraveným Ferrari můžete setkat už tento týden na akci Tuning World Bodensee.