2024-prvni_jizda-opel_combo-facelift- (1)

Faceliftovaný Opel Combo přijíždí na české silnice. Svezli jsme se 130koňovým nafťákem

Autor: Pavel Srp - Foto: Opel - 29. 4. 2024


Opel Combo prošel nedávno modernizací. Změnil se design, do nabídky se vrací naftové motorizace a také osobní verze M1. Pořídit si jej lze se spalovacími motory i jako elektromobil a převézt může až 7 cestujících. My jsme se za volant modernizované verze krátce posadili.

Zvenku decentní změny

Novinka přijíždí se zcela přepracovanou přední částí s novou maskou chladiče ve stylu Opel Vizor, přepracovaným nárazníkem a zcela novými světlomety. Jde o standardně dodávané světlomety Intelli-Lux LED Matrix Light se 14 LED elementy (7 v každém světle), které v tomto segmentu nenabídne ani za příplatek žádný jiný konkurent – a to ani v řadách mateřského koncernu Stellantis, ale ani u jiné konkurence. Tyto světlomety mohou svítit dálkovými světlomety, ale odcloňují okolní automobily a motorky tak, aby jejich řidič nebyl oslněn.

Zboku a zezadu mnoho změn není. Vzadu si lze všimnout zejména nového střešního spojleru, který snižuje odpor vzduchu (a tím pádem i spotřebu a emise CO2) a nového označení modelu. To už není vpravo malými písmeny, ale nyní je uprostřed velkými písmeny. A také je tu nové logo značky Opel, které se nachází mimo jiné i na novém čtyřramenném volantu. 

Vnitřní prostor

Modernizovaný Opel Combo se nabízí ve dvou délkách: 441 cm a 476 cm, přičemž ta kratší je výhradně pětimístná, ta delší může být na přání až sedmimístná. Rodiny potěší zejména sedadla ve druhé řadě. Ta jsou totiž připravena ukotvit až tři dětské sedačky se systémem Isofix vedle sebe. To platí v případě, pokud nebudete mít obyčejnou lavici pro tři osoby (dělenou v poměru 60:40 procent), ale tři samostatná sedadla. Pokud byste dětské sedačky s Isofixem chtěli umístit i na sedadla ve třetí řadě, to už máte smůlu. Sem ale budete moci usadit i dospělé osoby, protože místa je tu poměrně hodně. Sedadla se dají sklápět, aby byl kufr větší, případně zcela vyjmout (každé z nich má 14 kg).

Standardně má zavazadlový prostor, který je kompletně čalouněný kobercem, v pětisedadlovém provedení objem 597 litrů. Ten lze po sklopení sedadel ve druhé řadě zvětšit až na celkem 2126 litrů (od podlahy až ke stropu). Delší verze XL standardně nabídne (v pětisedadlovém uspořádání) 850 litrů a po sklopení opěradel dokonce 2693 litrů prostoru.

Problém není ani pokud potřebujete přepravit dlouhé předměty, protože lze jednoduše sklopit opěradlo sedadla předního spolujezdce, vznikne tak více než třímetrový prostor (300 cm u krátké a 350 cm u dlouhé verze), do kterého lze naložit například i surfový plovák.A pokud by ani to nestačilo, lze otevřít výklopné okno pátých dveří a předmět vysunout z auta. Pak je potřeba jen myslet na to, že pokud předmět bude čouhat minimálně metr za auto, musíte jej označit červeným praporkem.

2024-prvni_jizda-opel_combo-facelift-2

Modernizace rozšířila také dostupnou i sériovou výbavu – a to jak komfortní, tak i bezpečnostní. Už ve standardu dostanete 10“ audiosystém s digitálním tunerem DAB (s ovládáním na volantu) a konektivitou Apple CarPlay a Android Auto.

Nafta, benzin nebo elektřina

Modernizovaný Opel Combo nabídne výběr z několika motorizací, které kombinují jak klasické spalovací motory, tak i čistě elektrickou verzi. Poháněna budou vždy výhradně přední kola, volit lze u některých motorizací mezi 6stupňovou manuální nebo s 8stupňovou automatickou převodovkou.

Základ nabídky tvoří přeplňovaný benzinový tříválec 1.2 Turbo s výkonem 81 kW/110 koní, který je vždy spojen se 6stupňovou manuální převodovkou. Další volnou je naftový čtyřválec 1.5 CDTI v několika výkonových verzích: 75 kW/102 koní a 96 kW/130 koní. Ten slabší je výhradně spojen se 6stupňovou manuální převodovkou, ten silnější ji má standardně také, ale za příplatek jej můžete mít právě i s 8stupňovým automatem Aisin.

2024-opel-combo-facelift-interier-1

A pak je tu ještě čistě elektrická verze Opel Combo Electric. Ta má elektromotor o výkonu 100 kW/136 koní s točivým momentem 270 Nm. Energii ukládá do 50kWh baterie a slibuje dojezd 346 km podle WLTP. To je až o 50 km víc než u původního modelu.

První jízda

V rámci kratičkého prvního seznámení se nám dostala do ruky verze se silnějším 130koňovým naftovým motorem a automatickou převodovkou. Přestože je pod kapotou naftový čtyřválec, je při klidné jízdě uvnitř klid. Pokud ale po motoru budete chtít výraznější akceleraci, jeho zvuk se do kabiny začne ozývat výrazněji. Podvozek je naladěn spíše do pohodlí, v zatáčkách se auto naklání, ale přesto není ani na sérii nerovností nervózní.

Nejvíce se mu líbí při klidné jízdě, naopak ta rychlá nebo snad ostřejší není jeho parketa. Líbit se to nakonec nebude ani posádce, protože sedadla jsou hodně široká a bočnice navíc hodně měkké, takže v zatáčce tělo příliš nepodrží. Platí to pro všechna sedadla, včetně toho řidičova. Ten má oproti zbytku posádky však výhodu v tom, že se drží volantu.

2024-prvni_jizda-opel_combo-facelift-3

Je to jednoduše auto, které po vás při jízdě nic nechce, ničím vás neobtěžuje (až na pípání, že jste překročili maximální povolenou rychlost, ale to se dá vypnout, jen to musíte dělat po každém nastartování) a je pohodlné. A s naftovým motorem by mělo být také úsporné. Opel slibuje, že se vejdete do 6 l/100 km. To jsme ale při krátké projížďce vyzkoušet zatím nedokázali.

Závěr a cena

Opel Combo je po modernizaci hezčí než před ní, nabízí také lepší výbavu a výběr z několika motorizací. Hodí se pro početnou rodinu, protože dokáže odvézt i tři dětské autosedačky vedle sebe a sedmimístnou verzi, ale i pro práci, protože sedadla se dají sklopit nebo vyjmout a do interiéru v dlouhé verzi naložíte až 3,5 metru dlouhé předměty. Podvozek je komfortní a v kabině je při klidné jízdě klid.

A ceník? Ten startuje na 549 990 Kč s DPH, za což dostanete verzi Combo Edition Plus 1.2 Turbo se 110 koňmi a manuální šestistupňovou převodovkou. Naftová verze 1.5 CDTI vychází v nejnižší výbavě o 40 tisíc korun dráž. Pokud chcete automat, budete muset minimálně do prostřední výbavy Elegance Plus a jeho cena startuje na 699 990 Kč s DPH. Jde o akční ceny, ty standardní ceníkové jsou o 60 až 100 tisíc korun podle verze a výbavy vyšší.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru