Díky pozvání automobilky Škoda auto máme příležitost zúčastnit se jako diváci jednoho z nejznámějších podniků rally v České republice a dost možná i v Evropě. O tomto víkendu vám průběžně budeme zprostředkovaně podávat informace, fotografie a zážitky ze „zlínské Barumky“. Nenechte si naše reportáže ujít protože nejen já, ale i organizátoři ERC Barum Czech Rally Zlín 2014 věří, že letošní ročník bude HAPPY!!
Oficiální taser Barum rally Zlín:
Barum Rally Zlín byla zahájena v podstatě již ve středu 27. srpna různými testovacími a kvalifikačními jízdami a technickými nebo administrativními přejímkami.
To důležité se však odehrávalo až včera, v pátek 29. srpna od 17.00 na náměstí míru před radnicí, kde byla Barum Czech Rally Zlín oficiálně a slavnostně zahájena.
V osm hodin ráno, téhož dne, byla poprvé v historii Barum Czech Rally zahájena kvalifikační zkouškou, na základě jejíchž výsledků si nejúspěšnější jezdci vyberou startovní pořadí do sobotní části rally. Kvalifikace se uskutečnila na úseku z Pohořelic do Komárova a zúčastnilo se jí 16 vozů.
4,44 km dlouhý úsek nejrychleji projel jezdec továrního týmu Škoda Motorsport Esapekka Lappi, který v cíli dosáhl času 2 minuty, 50 sekund a 138 tisícin. Fin tak získal privilegium vybrat si startovní pozici jako první. Jen o zanedbatelné čtyři tisíciny sekundy pomalejší byl domácí Jaromír Tarabus, který jel stejně jako Lappi s vozem Škoda Fabia S2000. Nejrychlejší trio doplnil Craig Breen jedoucí s vozem Peugeot 208 T16, Ir na Lappiho ztratil pohých 84 tisícin sekundy.
Pátek byl rally přímo nabitý, protože ještě v ten den se odehrála divácká Super RZ Zlín, jež byla vetknuta přímo do centra Zlína. Musím ještě podotknout, že tato eRZeta se jela mezi devátou a půl dvanáctou večer, takže každý, kdo byl v pátek ve Zlíně, mohl zažít nevšední zážitek noční rally. Tuto rychlostní zkoušku nakonec vyhrál Abbring s vozem Peugeot 208 T16, druhý dojel Lappi se Škodou Fabií S2000 a jako třetí protnul cílovou pásku Breen také s vozem francouzské provenience Peugeotem 208 T16.