dalnice
Foto: Ministerstvo dopravy ČR

Za téměř deset měsíců fungování elektronické dálniční známky se jich ke dnešnímu dni prodalo 5 039 232 kusů za 4 816 517 730 korun. Přitom v roce 2020 si papírovou dálniční známku koupilo celkem 5,3 mil. zákazníků. S výjimkou letošních letních měsíců, kdy se prodávaly především desetidenní e-známky, zůstává největší zájem o ty roční. Dosud si je zakoupilo zhruba 2,7 milionu motoristů, třicetidenní variantu 0,5 milionu lidí a desetidenní 1,8.

Přečtěte si také:  Prodej auta s elektronickou dálniční známkou: lze ji převést na jiné auto?

„Přestože do letošních čísel prodejů ještě výrazně zasáhl covid, už nyní máme téměř stejné prodeje jako za celý loňský rok,“ hodnotí ministr dopravy Karel Havlíček a dodává: „Lidé si mohou pořídit e-známku velmi snadno, a ještě si sami nastavit její platnost, což obojí vede ke zvýšenému zájmu o e-známky.“

Největší poptávka po elektronických dálničních známkách byla letos koncem ledna a v únoru, po uplynutí platnosti ročních papírových kuponů. Další nárůst pak přišel s letními prázdninami, kdy se během července a srpna prodalo přes 1,3 milionu kusů elektronických dálničních známek.

Od zahájení prodeje loni v prosinci lidé stále nejraději využívají e-shop na webu edalnice.cz, kde si e-známku kupuje přibližně 83 % motoristů. Na čerpacích stanicích EuroOil nakupuje přibližně 9 % lidí, na pobočkách České pošty zhruba 6 % a dvěma procenty se na celkových prodejích podílí samoobslužné prodejní kiosky.

Přečtěte si také:  Ministerstvo dopravy zveřejnilo výsledky sčítání dopravy. Oproti roku 2016 intenzita narostla, nejvytíženější je D1

Všem motoristům pak nejen s nákupem pomáhá Call centrum provozovatele sytému, kterým je státní podnik CENDIS. Jeho pracovníci za posledních devět měsíců vyřídili více než 42 tisíc telefonických hovorů, přes 30 tisíc oznámení o osvobození a zhruba 65 tisíc dalších požadavků.

Přidat komentář