Elektromobilita má své tvrdé odpůrce. Ničí dobíjecí stanice i nabíjená auta

Autor: Pavel Srp - Zdroj: youtube.com, twitter.com - Foto: Pavel Srp - 24. 5. 2021


Elektromobilita rozděluje motoristickou veřejnost na dvě skupiny – ta první ji obdivuje a miluje, ta druhá naopak nesnáší. A mezi těmito dvěma skupinami to při některých diskuzích opravdu vře. Jenže dochází i na činy, odpůrci elektromobility totiž ničí dobíjecí stanice.

Na twitteru se objevil příspěvek s fotkou zničené dobíjecí stanice, která je zacpaná mletým masem. U ní je potom text, že „přibližně 17 % všech poškození veřejných dobíjecích stanic v Německu připadá na vandalismus“. V Bavorsku přišli vandalové s opravdu nechytným způsobem znefunkčnění dobíjecích stanic. Začali do nich cpát mleté maso, které se díky své konzistenci dokáže protlačit i konektorů a zásuvek, které je tím pádem potřeba následně vyměnit.

Dobíjecí stanice z fotky stojí na mnichovské ulici Marklandstrasse a nejde o první podobný případ v Německu. Pachatele se ovšem zatím nepodařilo dopadnout.

Vandalové se ale neomezují jen na ničení dobíjecích stanic, ale i na elektromobily. Nejednou se stalo, že nabíjecí kabel z auta vytrhnou.

Možná už jste viděli přibližně rok staré video Tesly Model 3, kdy její majitel zaparkoval v podzemních garážích a zapojil svoje auto k dobíjecímu stojanu. Vedle něj zastavilo jiné auto, z něhož vystoupili dva muži, a kabel se snažili z tesly vytrhnout. Když se jim to nepovedlo, začal do něj jeden z mužů kopat a pak přišel druhý a kopl přímo do auta. Když pak přišli další jejich spolucestující, sedli do auta a odjeli pryč.

Elektromobily Tesla ovšem mají tzv. Sentry Mode, který využívá kamery v okolí vozu k tomu, aby případné vandaly natočil. A to se povedlo i tentokrát, takže se na počínání mužů můžeme podívat.

Štítky: , , , , , , ,

6 názorů na “Elektromobilita má své tvrdé odpůrce. Ničí dobíjecí stanice i nabíjená auta”

  1. Přispěl jsem na to ze svých daní (v Česku asi zatím naštěstí jen málo – parkování zdarma, dálnice zdarma), tak proč bych si to taky nezničil.

  2. Tieto riadky píšem navzdory tomu, že som milovník mašín a spaľovacích motorov, a bojím sa že elektromotory nikdy nebudem milovať tak ako spaľováky :)
    Bohužiaľ ale nemáme na výber, nakoľko sme tú našu – kedysi krásnu Zem zhumpľovali tak, že ju už bez veľkých obetí uzdraviť nedokážeme (ak to ešte vôbec bude možné).

    Takže podľa Vás nemá elektromobilita žiadnu výraznú kvalitu ?
    A čo tak že ľudstvu umožní prežiť bez toho, aby sme sa museli navrátiť ku konským záprahom a velbloudim karavánam? :)
    Bohužiaľ sme ešte stále príliš veľkí burani, aby sme to pochopili.

    Odporcovia tvrdia že elektrina sa väčš. vyrába spaľovaním uhlia…
    Zatiaľ asi áno, no v dohľadnej budúcnosti sa to určite zmení, nakoľko na čistú výrobu energie sa tlačí rovnako, ako na elektromobilitu samotnú. Inak by to všetko strácalo zmysel.

    Chcelo by to ale ešte očistiť lodnú a leteckú dopravu, pokiaľ sa nechceme vrátiť k plachtám a balónom :) Niekde som čítal že v USA veľkomestách vzlietne každých 8 sec jedno lietadlo, a že taká jedna 300 metrová megaloď vypustí do ovzdušia toľko bordelu, ako všetky osobné autá na svete…
    Neviem nakoľko je to pravda, no rozhodne by stálo zato zmodernizovať a prípadne elektrifikovať tieto oblasti.

  3. Jasně ničit se nemá. Jenže protlačování elektromobilů násilím jest také buranství a ničí auta spalovací.

  4. To Viktor Š.:
    Je vidět, že o fungování Vesmíru a „volných energiích“ vůbec nic nevíte. Neměl byste se před těmi, co toho ví víc, shazovat.
    Studujete N.Teslu, tajné informace z netu o našich blízkých planetách a třeba Vám ty souvislosti začnou docházet … Děkuji za pochopení.

  5. Vzpomínáte kdy dělníci rozbíjeli stroje že jim berou práci, nyní burani rozbíjejí elektromobily, dějiny se opakují.

    1. Viktor Šedivý

      Kdyby byly elektromobily výrobně levnější, používaly v delší perspektivě lépe dostupné suroviny, měly levnější provoz *), delší životnost nebo jakoukoli jinou výraznou kvalitu, chápal bych to. Chápal bych i situaci, kdy by z nich koukaly automobilkám vyšší zisky a proto by je „tlačily“. Jenže v situaci, kdy za nepředstavitelných nákladů opouštíme funkční technologie, aniž bychom měli srovnatelnou náhradu …

      *) současná nižší cena za km je dána pouze absencí spotřební daně a zatím ještě nízkou cenou elektřiny

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru