DS_3_CROSSBACK_E-TENSE-elektromobil- (1)

Elektromobil DS 3 Crossback E-Tense startuje v Česku. Základní cena je 995 000 Kč

Autor: Tisková zpráva - Zdroj a foto: DS Automobiles - 11. 6. 2020


Bezemisní čistý elektromobil s dojezdem 320 km. To je novinka DS 3 Crossback E-Tense. 100% elektromobil s výkonem 136 koní se bude v České republice prodávat za 995 000 Kč ve verzi výbavy So Chic nebo za 1 075 000 Kč ve verzi Grand Chic.

Otevírá cestu nové generaci elektromobilů

DS 3 Crossback E-Tense je postaven na inovativní „multi-energy“ platformě CMP skupiny PSA, která je vhodná pro různé druhy pohonů, a nabízí stejnou eleganci a stejný mimořádný komfort jako ostatní vozy značky DS Automobiles, k nimž přidává výhody elektrické technologie E-Tense, která vedla i k vítězství ve Formuli E.

DS 3 Crossback E-Tense s motorem o výkonu 100 kW a baterií o kapacitě 50 kWh poskytuje dojezd 320 km podle normy WLTP (430 km NEDC), baterii lze u dobíjecí stanice 100 kW dobít na 80 % kapacity za pouhých 30 minut.

V rámci skupiny PSA i na globálním trhu hraje společnost DS Automobiles roli lídra. DS 3 Crossback E-Tense je první 100% elektrický prémiový vůz segmentu B-SUV. Svým designem znamená revoluci i z hlediska samotné myšlenky elektromobilu. Na rozdíl od jiných současných automobilů je vůz postaven na platformě navržené tak, aby byla stejně účinná jak pro spalovací motory, tak pro uspořádání elektromotor / baterie. Tato konfigurace představuje novou kapitolu v automobilovém odvětví, kdy nahrazuje elektromobily na nevhodných platformách, kde baterie zabírají místo v kabině nebo v zavazadlovém prostoru, současně je zcela jiná než u výhradně elektrických vozů se základním vybavením a spartánským komfortem.

Test DS 7 Crossback E-Tense 4×4 Grand Chic (2020)

DS 3 Crossback E-Tense ve 100% elektrické verzi nabízí matně chromovanou masku chladiče DS Wings, šedočernou mřížku sání, podpis E-Tense a také specifický zadní nárazník. V nabídce jsou exkluzivní 18″ hliníková kola Kyoto a nový odstín karoserie Cristal Pearl.

Vůz poskytuje díky svým rozměrům pět plnohodnotných míst, délka vozu je 412 cm, objem zavazadlového prostoru zůstává 350 l a patří tak mezi nejlepší ve své třídě.

Dojezd 320 kilometrů podle normy WLTP (430 km podle metodiky NEDC) je maximalizován díky zkušenostem získaným ve Formuli E, pokud jde o regenerativní brzdění a použití tepelného čerpadla. Přispívá k němu rovněž účinné řešení vytápění a udržování baterie na optimální provozní teplotě, a to i za chladného počasí

Přečtěte si také:  Renault Mégane R.S. v příštím roce skončí. Nahrazen by měl být elektrickým hot-hatchem

DS 3 Crossback E-Tense je první prémiový 100% elektromobil segmentu B-SUV na trhu. Je postaven na inovativní „multi-energy“ platformě, která je vhodná pro různé druhy pohonů, a nabízí stejnou eleganci a špičkové technologie jako DS 3 Crossback a zároveň přináší výhody elektrifikace a služeb E-Tense bez jakýchkoli kompromisů.

DS 3 Crossback E-Tense s motorem 100 kW, 260 Nm a baterií 50 kWh se přes domácí Wall box nabije na 100 % za 5 hodin a na rychlém terminálu 100 kW na 80 % za 30 minut. Dojezd je 320 km WLTP nebo 430 km NEDC. Liší se podle podmínek provozu a stylu řízení.

DS 3 Crossback E-Tense ve verzi interiéru Opéra nabízí interiér v kůži Nappa Art se sedadly z pěny s vysokou hustotou. Prvotřídní akustické provedení zajišťuje výjimečný komfort a zvukovou izolaci. Dalším přínosem je mnoho nových prvků výbavy pro autonomní řízení 2. úrovně DS Drive Assist, světlomety DS Matrix LED Vision nové generace nebo výsuvné kliky dveří, které se díky hands-free přístupu a startování Proximity vysunou, jakmile se držitel klíče přiblíží k vozu.

Ekologické parametry DS 3 Crossback E-Tense zajišťují majiteli tohoto SUV možnost parkování v Praze zcela zdarma.

Výkon

Díky 100 % elektrickému motoru nabízí hbité a pohodlné řízení:

  • motor s výkonem 100 kW/136 koní a točivým momentem 260 Nm (dostupné od 0 km/h) pro okamžitou reaktivitu
  • tichý motor a nulové vibrace
  • zobrazení fungování pohonu v reálném čase na středovém panelu

DS 3 Crossback E-Tense je vybaven baterií o kapacitě 50 kWh. Ta umožňuje dosáhnout dojezdu až 320 km podle certifikačního protokolu WLTP a 430 km podle NEDC.

Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost baterie. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km se zbývající kapacitou 70 %.

Tři možné způsoby dobíjení:

  • přes klasickou domácí zásuvku (trvá více jak 24 hod do úplného dobití; pro běžných 50 km denního nájezdu se nabije za 5 hodin) nebo pro úplné nabití během 16 hodin přes zesílenou zásuvku pomocí kabelu, který je dodáván společně s vozem
  • přes Wall Box (s palubní nabíječkou 11 kW): úplné nabití za 5 hodin 15 minut v případě třífázového proudu (11 kW) nebo za 8 hodin v případě jednofázového proudu (7,4 kW); kabel je taktéž součástí výbavy vozu
  • přes veřejnou rychlodobíjecí stanici: regulace teploty baterie umožňuje použít nabíječky 100 kW a dosáhnout dobití na 80 % během 30 minut
Přečtěte si také:  Porsche testuje vibrační funkci u svých elektrických modelů. Má to pomoci s aerodynamikou

DS 3 Crossback E-Tense nabízí tři režimy řízení:

  • eko: pro optimalizaci dojezdu
  • normal: pro optimální komfort při každodenním používání
  • sport: prioritou je zážitek z jízdy, maximální výkon a točivý moment (zrychlení z 0 na 100 km/h za 9 s)

K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění prostřednictvím voliče jízdních režimů s příslušným typem regenerace baterie (rekuperace energie):

  • mírný, pro pocity blížící se používání vozu se spalovacím motorem
  • vyšší, prostřednictvím voliče v poloze Brake

Prostor v kabině i objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u verze se spalovacím motorem. Baterie o objemu 220 litru jsou umístěny pod podlahou vozu.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít na začátek