Ze všech stran se na nás valí informace o tom, jak je elektromobilita budoucností. Můžeme si o tom myslet své, faktem ale je, že kvůli různým emisním nařízením s elektromobilitou setkáváme čím dál tím častěji. Prakticky přední není úniku, vždyť pro automobilky už je nějaká forma elektromobility skoro povinná. Pro řadu lidí jsou elektromobily nudné, bez emocí a nezáživné. Něco na tom je, ale jak vám ukáže video natočené na jednom z nejnáročnějších okruhů světa, jedno se elektromobilům upřít nedá. Některé jsou opravdu rychlé.
Na záběrech ze Zelného pekla je jízda čínského elektromobilu typu SUV NIO ES6. Vůz není určen jen pro Čínu, ale objevit by se měl i v Evropě. Automobilka jej nabídne ve dvou verzích. Jedna bude o výkonu 434 koní, dojezdem 482 kilometrů a zrychlením z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy. Druhá verze s označením Performance má výkon 543 koní, zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,7 sekundy a dojezd 510 kilometrů. Obě verze mají omezovač rychlosti na 200 km/h.
Bohužel není jasné, která z verzí se ukázala na okruhu, ale tipujeme to právě na tu silnější. Jak se ukázalo, pokud by Nio mělo lepší brzdy, nejspíš by na okruhu ukázalo zadní světla mnohým zajímavým autům. Ostatně, minimálně řidiče Nissanu GT-R elektrické SUV dost potrápilo. Ale právě brzdy se ukázaly jako problém.
Už po pár minutách jízdy si řidič na účinky brzd a na reakce brzdového pedálu začal stěžovat. Zasahoval do nich také systém ESC, který je zbytečně několikrát aktivoval, protože měl pocit, že auto ztrácí kontrolu. Právě kvůli tomu se přehřály. Asi v polovině kola si pak řidič začal stěžovat na slábnoucí výkon auta, ale žádné upozornění od chytrých systémů nedostal. Auto dokonce omezilo rychlost na maximálně 150 km/h, ale znovu bez jakéhokoliv upozornění. Pravděpodobně se tak dělo proto, že se baterie auta přehřívaly a jakmile vychladly, pustily znovu plný výkon.
Nakonec byl ale řidič překvapen, jak dlouho mu plný výkon baterií vydržel. Přiznal, že čekal tak tři nebo čtyři kilometry, přičemž nakonec to bylo kilometrů 10.
Číňani auta neumí. A to se dalších 20 let nezmění. Kopirováním pomocí zpětného inženýrstvím se nikam nedostanou.
A prosimtě jaký čínský auta jsi viděl a řídil? Ja v číně byl a tenhle starej mýtus v dnešní době vypustí z úst jen někdo kdo vubec není v obraze..
Byl jsem nabíjet u MOL na dálnice. Omlouvali se, že mají zase vyhozené pojistky daleko v polích, že se to stane pokaždé, když přijede nějaký Němec nabíjet Čínské auto.
Že se to u Evropských ještě nikdy nestalo a u Čínských téměř pokaždé.
Tak nevím, jak je to s tou „kvalitou“.
Jste cinkli, vidte? Ta snaha z toho clanku jen kape JIDASI.
a nejen oni – taky by me zajimalo kolik a od koho inkasuji
myslíte to čínské auto, ketré chce obsadit taiwan. Děkuji nechcem diktátory :)