Dva historické vozy ŠKODA se účastní soutěže Silvretta Classic

Autor: Pavel Srp - 4. 7. 2013


Hned dva historické vozy postaví ŠKODA na start renomované veteránské soutěže Silvretta Classic. Do závodu nastoupí ŠKODA 1100 OHC z roku 1958 a ŠKODA 1000 MB Rally z roku 1968. Silvretta Classic v rakouském údolí Montafon se letos koná od 4. do 7. července, a to již pošestnácté.

Otevřený vůz ŠKODA 1100 OHC je jedním z klenotů sbírky sportovních vozů společnosti ŠKODA. Také ŠKODA 1000 MB Rally patří mezi exkluzivní vozy ze sbírek ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi. „Pro Rallye Silvretta jsme vybrali dva atraktivní vozy naší značky, kterým alpské trati sedí,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast technického vývoje.

ŠKODA 1100 OHC z roku 1958 vzbuzuje při veteránských jízdách zaslouženou pozornost, v neposlední řadě i díky hutnému zvuku motoru. Tento lehký závodní vůz váží pouhých 550 kilogramů. Pohon zajišťuje podélně uložený řadový čtyřválec s ventilovým rozvodem OHC a zdvihovým objemem 1.089 cm3. OHC je zkratka anglického pojmu ‚Overhead Camshaft‘ a označuje ventilový rozvod pomocí vačkového hřídele, uloženého v hlavě válců. Motor se dvěma karburátory Weber pochází z modelu ŠKODA 440. Agregát podává výkon 92 koňských sil při 7.700 min-1, maximální rychlost činí 200 km/h. Ručně řazená pětistupňová převodovka je uložena bezprostředně před zadní nápravou, což umožňuje optimální rozložení hmotnosti. Tato charakteristika by mohla být při výjezdech a sjezdech v Montafonu velice prospěšná.

ŠKODA 1000 MB Rally z roku 1968 se od sériového modelu 1000 MB výrazně odlišuje zejména díky přídavné světelné rampě a dalším sportovním úpravám. 1000 MB Rally má vzadu uložený čtyřválcový motor o objemu 1.300 cm³ s karburátorem Weber. Výkon motoru činí 90 koní, vůz dosahuje maximální rychlosti 170 km/h.

Silvretta Classic v alpském údolí Montafon je jedna z nejtradičnějších veteránských soutěží v Evropě a v roce 2013 se koná již pošestnácté. Trať, dlouhá 660 kilometrů, v letošním roce povede nejen po nejkrásnějších silnicích rakouské spolkové země Vorarlbersko, ale kolem masivu Silvretta i do malebného dolního Engadinu. Od účastníků se vyžaduje zejména maximální preciznost. V rychlostních zkouškách se jedná o dodržení přesnosti na setinu vteřiny.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru