DriveNow-BMW-Group-bmw_i3

DriveNow se stává dceřinou společností BMW Group

Od Tisková zpráva | 31. 1. 2018


Akvizicí podílu Sixt SE v rámci služby DriveNow společnost BMW Group pokračuje ve svém systematickém rozvoji jakožto společnosti nabízející na zákazníka orientovanou mobilitu. Podpis smlouvy ještě musí potvrdit úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Přední světový poskytovatel prémiové mobility zákazníkům tímto krokem nabízí hospodárná a trvale udržitelná řešení od jediného poskytovatele. Rychle se rozrůstající sféra dopravních služeb je jedním ze základních kamenů firemní strategie BMW Group NUMBER ONE > NEXT, což BMW Group dokazuje tím, že trvale udržitelným způsobem neustále rozšiřuje své služby v oblastech mobility na přání (DriveNow a ReachNow), parkování (ParkNow) a nabíjení (ChargeNow). Poté, co BMW Group na začátku ledna tohoto roku získala podíl v Parkmobile LLC, díky čemuž se stala předním poskytovatelem v oblasti digitálních parkovacích služeb, je odkoupení akcií společnosti Sixt v rámci této strategie dalším logickým krokem.

„Se službou DriveNow jsme za posledních sedm let dosáhli mimořádného úspěchu, a to především díky úsilí zaměstnanců DriveNow a vynikající spolupráci s naším partnerem, společností Sixt. Sixt zůstává i v budoucnosti naším silným partnerem,“ řekl Peter Schwarzenbauer, člen představenstva společnosti BMW AG, zodpovědný za interakci se zákazníky MINI, Rolls-Royce a BMW Motorrad a digitální podnikové inovace v rámci BMW Group. „Naším cílem je do roku 2025 přilákat 100 milionů uživatelů našich prémiových služeb mobility. S DriveNow jakožto dceřinou společností, která je plně v našem vlastnictví, máme v rukou všechny nástroje pro další strategický rozvoj našich služeb. Naše zkušenosti s dopravními službami podporují vývoj budoucích autonomních, elektrifikovaných a propojených vozidel,“ dodal.

Nezávisle na odkoupení podílu Sixt v DriveNow budou společnosti BMW Group a Sixt pokračovat v úspěšném dlouhodobém partnerství prostřednictvím dodávek vozidel BMW a MINI pro vozový park Sixt.

„Společné vybudování služby DriveNow působivě demonstruje inovační sílu společností Sixt a BMW Group. Za tento úspěch bychom chtěli poděkovat zaměstnancům společnosti DriveNow a BMW Group a těšíme se na pokračování našeho strategického partnerství s BMW Group prostřednictvím nasmlouvaných dodávek vozidel BMW a MINI,“ uvedl Alexander Sixt, člen představenstva společnosti Sixt SE, zodpovědný za strategii společnosti.

Služba DriveNow byla založena v roce 2011 společnostmi BMW Group a Sixt SE jako společný podnik sdílení prémiových automobilů. Tuto službu nyní využívá více než jeden milion zákazníků ve 13 evropských městech a flotilu tvoří více než 6000 vozidel značek BMW a MINI. Ve všech městech, kde služba DriveNow funguje, je v rámci flotily vozidel k dispozici také elektromobil BMW i3.

Přečtěte si také:  Ford pracuje na systému, který bude umět automaticky snížit rychlost i bez dopravních značek

„V roce 2017 najeli naši zákazníci s elektrickými vozy DriveNow přes osm milionů kilometrů, což odpovídá vzdálenosti 200krát okolo zeměkoule. DriveNow nejenže snižuje hustotu provozu a zlepšuje dostupnost parkování ve městech, ale také podporuje průlom elektromobility,“ uvedl generální ředitel společnosti DriveNow Sebastian Hofelich. „Těšíme se na další spolupráci s našimi franšízanty a spolupracujícími městy, abychom i nadále mohli aktivně a udržitelným způsobem vytvářet městskou mobilitu,“ dodal Hofelich.

Svými mobilními službami BMW Group usiluje o zlepšení kvality života v městských oblastech. Společnost spolupracuje s různými partnery a městskými subjekty s rozhodovací pravomocí a pomáhá utvářet trvale udržitelnou mobilitu budoucnosti.