Dodge Viper je zkrátka a jednoduše legenda. Současná verze se však prodává trochu méně než by si výrobce přál. Nedávno jsme vás informovali o verzi GTC, tohle je ale jiné kafe… I v této generaci se Zmije dočká nejostřejší varianty ACR.

První představení v podobě konceptu jsme mohli zaregisrovat na podzim minulého roku v rámci automobilové výstavy SEMA. Nyní tu však máme spuštění výroby, a je jisté, že tato jedovatá záležitost se dostane na cesty a především na okruhy. Auto samotné totiž dost často balancuje na hranici úprav, které ještě dovolí homologaci vozu na běžné silnice, a které již nikoliv. Pokud očekáváte brutální výkon a úpravy motoru, dost možná budete zklamáni. Pod dlooouhatánskou kapotou bije byť obří, ale stále nezměněné srdce v podobě 8,4 litrového desetiválce s výkonem 653 koní (480 kW) a točivým momentem až 812 Nm. To jsou tedy tytéž  hodnoty jaké má běžný Viper. Je evidentní, že na tuto úpravu se pohlíželo z úplně jiného konce než by se vzhledem k původu vozu dalo čekat.

Změnou prošlo výfukové potrubí, které však jen lehce upravuje křivku výkonu, nikoliv jeho maximální hodnoty. Daleko většími změnamy prošla aerodynamika. Zde se dostává ke slovu mohutné 1 876 mm široké přítlačné křídlo na zadní části. Pomáhá také obří difuzor na zádi, specifická kapota, lízátko, křidélka. Tento paket se nazývá Extreme Aero a ve chvíli, kdy si přečtete, že vytváří přítlak, který se rovná tunové hmotnosti, smích vás přejde, a zjistíte, že jeho název je oprávněný. Takto masivní aerodynamický přítlak v civilním světe opravdu nemá konkurenci.

Nejen aerodynamika vás bude brzdit v přehnaném rozletu. Nové jsou také brzdy, které používají šesti- a čtyřpístkové třmeny zakusující se do karbon-keramických kotoučů o průměru 390 a 360 mm. Tento systém dostává také úplně nově naladěné ABS.

Velké změny se odehrály také na podvozku, který nově používá závodní tlumiče Bilstein. Celkově je pak až o 76 mm blíže k asfaltu a má nastavitelným zavěšením. Tohle je regulérní závodní stroj! Na 19″ disky kol se překvapivě obouvají pneumatiky Kumho Ecsta V720 vyvinuté právě pro toto auto (295/25 R19 resp. 355/30 R19). Ideální je také 50:50 rozložení hmotnosti, celkovou váhu výrobce bohužel neuvádí. Rozhodně zajímavý je pak vytyčený čas pro severní smyčku známého německého okruhu. Dodge by rád pokořil 7 minutovou hranici (připomeňme si, že Dodge s předchozí generací Viperu ACR držel dlouhou dobu rekord mezi produkčními vozy – 7:12).