Dnes automobilky své modely vylepšují novými a většími displeji, lepšími jízdními asistenty a podobnými prvky, v době už (naštěstí) dávno minulé byla vylepšení ale mnohem jednodušší. Představte si, že majitelé aut dychtivě toužili například po obyčejném víčku nádrže.
Psal se rok 1984, když Orlické strojírny v Rychnově nad Kněžnou začaly vyrábět nový uzávěr palivové nádrže pro tehdejší škodovky. Šlo o vylepšený výrobek, který se dal zamknout a lépe se s ním manipulovalo. Namontovat se dal na úplně nové škodovky, ale i na starší sto dvacítky (užovky).
A co na něm bylo vlastně nového? Byla vylepšena praktičnost. Vysvětluje to jeden z komentářů pod videem: „Předchozí verze – jedna nebyla uzamykatelná, druhá předchozí verze ano, ale měla jen 4 výstupky na zachycení prsty, takže s mokrýma rukama to klouzalo.“
Změna přišla v roce 1984, kdy byla představena poslední velká modernizace pro tehdejší zadomotorové škodovky. V tomto roce tak vzniklo „emko“. Škodovky dostaly výrazně širší rozchod kol na přední i zadní nápravě a upravenou karoserii s velkými obdélníkovými světlomety vpředu a hlavně vzadu. Vylepšení se týkala také motoru a dalších součástí auta.
..to jsou zase kecy v kleci….a hlavně nepodstatné..podstatné je že si na tom jen trochu manuálně zručnej člověk udělal de facto vše sám a za pár korun..ano musel se o ní trochu starat aby fungovala-ale to je s každou věcí natož strojem..mám ji dodnes a ročně s ní najezdím kol.23.tisíc km…a i při mých bezmála 2 metrech se v ní krásně vyspím i ve dvou…novou bych bral hned…
Měli jsme Š 120LS z roku 1979 od nového a víčko bylo úplně stejné, akorát krycí plíšek zámku byl chromovaný
Proboha, píšete o něčem, o čem nic nevíte.
I předchozí víčko se dalo zamykat. Jen se o trochu hůř drželo. Jenže nové víčko na předchozích užovkách vypadalo blbě. A jen pro informaci, to nové víčko se objevilo už po prázdninách 1983….
K automobilové značce Škoda mám celoživotně silný kladný vztah. Přeji této značce jen to nejlepší. Jen mne poměrně hodně mrzí, že v poslední době se z reklamy na Škodovky poněkud vytratil tak cenný okřídlený šíp. Tento znak je klenot a měli bychom si jej vážit. Pro Škodovku je typický obdobně jako blesk pro Opela, trojcípá hvězda pro Mercedes. M. Š.