V minulé generaci SEATu Leon byl rozdíl mezi vrcholnou verzí Cupra a verzí FR poměrně malý. Cupra i FR byly totiž symboly sportovních verzí a jejich motorizace vždy nad těmi ostatními vyčnívaly. V nové generace je ale FR už pouze výbavovou verzí. Ačkoliv se designově odlišuje, má vlastně obyčejné motory (nemůže mít jen ty nejslabší v nabídce). Rozdíl mezi Cuprou a FR je tak poměrně velký, společnost DF Automotive se rozhodla to změnit.

SEAT Leon Cupra se aktuálně nabízí ve verzi s výkonem 290 koní, která nahradila slabší 280koňovou (nejslabší 265koňová se v ČR ani nenabízela). Po modernizaci, která je již na spadnutí, navíc přijde ještě silnější Cupra, půjde o 300koňovou verzi. Rozdíl od nejsilnější verze FR se tak ještě zvýší, bude to takřka propastných 120 koní.

Němečtí DF Automotive tak nabízí úpravu Leonu tak, aby se prostor vyplnil. Vybrali si pro to Leon ST FR s benzínovým motorem 1.8 TSI s výkonem 132 kW/180 koní a točivým momentem 250 Nm. Pár poměrně jednoduchými úpravami zvedli výkon na 210 koní a 310 Nm. To jsou poměrně zajímavá čísla.

Nezůstalo to ale samozřejmě pouze u motoru, decentně vyladěn byl také design. Sériová kola vyměnila mnohem větší kola OZ Superturismo s průměrem 20″ palců obutá do pneumatik 235/30 R20. Vyměněn byl také podvozek, ten nově nahradil sportovní snížený KW Varianta 1, díky němuž je možné auto snížit o 30 až 70 mm vpředu a o 50 až 90 mm vzadu.