Ferrari-GTC4-Afzal_Kahn- (1)

Designér přepracoval Ferrari GTC4Lusso. Překryl i přední světlomety, inspiraci hledal také v minulosti

Od Radim Plachý | Zdroj: carscoops.com, Afzal Kahn - Foto: Afzal Kahn - 5. 3. 2022


Ferrari GTC4Lusso je vlastně takové Ferrari pro každodenní ježdění. Nabízí totiž kombinaci pohonu všech kol a prostorné kabiny. V nabídce už není, brzy ho nahradí chystané nové SUV, ale to neznamená, že jej lidé nechtějí vlastnit. Jeden má i designér Afzal Kahn, který si jej upravil k obrazu svému.

Vzhled auta, které vidíte na fotkách, se začal psát už v roce 2018, kdy si Afzal Kahn nakreslil první skici. Afzal Kahn říká, že když hledal auto na každodenní ježdění, zdálo se mu Ferrari GTC4Lusso jako ideální auto, líbila se mu silueta jeho karoserie, ale nelíbila se mu přední část, takže se rozhodl ji přepracovat. Vzniklo tak Ferrari GTC4 Grand Edition.

Přečtěte si také:  McChip-DKR upravil Lamborghini Urus. Výsledkem je 845 koní a 1050 Nm

Největší rozdíl najdete na předních blatnících, kde jsou úplně jiné a větší nádechy vzduchu, ale také více překrývají přední světlomety. Jiný je i přední nárazník, který dostal jinou mřížku chladiče, v níž jsou přídavné světlomety. Kahn prozradil, že při změně designu jej inspirovaly modely Ferrari Monza SP2 z roku 2019 a Ferrari 250 Testa Rossa z roku 1957.

Ferrari-GTC4-Afzal_Kahn-srovnani-1

Ferrari GTC4 Grand Edition | Foto: Afzal Kahn

Ferrari-GTC4-Afzal_Kahn-srovnani-2

Ferrari GTC4Lusso | Foto: Ferrari

Auto pak nechal nalakovat do modré barvy s bílou grafikou, s níž kontrastují žluté brzdiče, vykukující pod novými koly s průměrem 20 palců vpředu a 21 palců vzadu.

Přečtěte si také:  Stačilo málo a Audi RS Q8 je výkonnější než Lamborghini Urus. Postaral se o to švýcarský úpravce

Ferrari GTC4Lusso pohání dvanáctiválec o objemu 6,3 litru, který je naladěn na 507 kW/690 koní a točivý moment vrcholí 697 Nm. Z motoru jdou tyto hodnoty na technicky poměrně složitý pohon všech kol, který disponuje dvojicí výstupů od klikové hřídele. Zrychlení z nuly na stovku je otázkou 3,4 sekundy a ručička rychloměru se zastaví na 335 km/h.