TAXI

Další protesty taxikářů se blíží. Budou větší a znovu omezí dopravu v Praze

Autor: Anina Russová - 25. 1. 2018


Ačkoliv ministerstvo dopravy připravuje novelu zákona, která by měla společnostem Uber a Taxify zamezit porušování zákona, taxikáři nehodlají dál na nic čekat. Rozhodli se, že 8. února znovu vyrazí do ulic, ale tentokrát s větší razancí a ve větším počtu. Dokonce se kvůli tomuto protestu spojily dvě taxikářské organizace, které až doposud nespolupracovaly. Nejšílenější na tom celém ale je, že ani protestující taxikáři vlastně neví, jak by město mělo v případě přepravních společností Uber a Taxify postupovat. Důležité ale prý je, aby prostě nějak postupovalo.

Za minulými protesty stojí Sdružení Českých taxikářů, které až doposud protestovalo jen samo za sebe. Podle jejich příspěvků na facebooku je podle nás ne moc chytrá parta taxikářů – soudě zejména dle počtu pravopisných chyb v příspěvcích na facebooku – která si myslí, že „svého“ nejlépe docílí tím, že omezí, ale také ohrozí velkou spoustu obyčejných řidičů, kteří se prostě jen potřebují dostat z bodu A do B. Minulé protesty žádné valné výsledky nepřinesly, ale přesto se toto sdružení rozhodlo, že je zopakuje.

Spojené síly

Navíc se pro další protest dalo dohromady s další společností, která sdružuje zase jinou partu taxikářů. Ta si říká Asociace koncesionářů v taxislužbě a zajímavé je, že až doposud se od všech protestů zcela distancovala. Ale co bylo teď, už není, a i tato asociace je rozlícena nečinností úřadů a nehodlá dále dávat jakýkoliv prostor společnostem, jakými jsou právě Uber nebo Taxify. Jen připomeneme, že tyto dvě přepravní společnosti, ačkoliv převáží zákazníky stejně jako taxi, neřeší a neplní povinnosti, které oficiální taxi plnit a řešit musí. Uber tak nemá standardní taxametr a jejich řidiči například nemusí mít zkoušky z místopisu. Vzhledem k tomu, že tyto druhy přepravy jsou často několikanásobně levnější než taxi, je logické, že si našly své zákazníky, které přetáhly zavedeným přepravním společnostem. A v tom je vlastně zakopaný pes.

Dvacet let, možná déle, je v České republice taxikářské lobby dosti pevně zakořeněno a nikdy se do něj nikdo moc „nešťoural“. Vědělo se, a stále ví, že část taxikářů naprosto otevřeně okrádá zákazníky. Vědělo se, že jde prakticky o mafii, která se neštítí takřka ničeho, což ostatně ukázala už při prvních větších protestech na letišti, kdy naprosto bezostyšně napadala řidiče Uberu, a co je horší, nejen je, ale i obyčejné řidiče, kteří nevěděli, co se děje. A policie jen přihlížela…

Město se snaží konat, ale marně

Pražský magistrát společně s ministerstvem dopravy přitom už začal jednat. Bylo podáno několik výzev oběma společnostem, aby protiprávního jednání zanechaly. Podnikají se také rozsáhlé kontroly v terénu, kdy úředníci rozdávají vysoké pokuty. I evropský soud už označil Uber za přepravní službu, na kterou by se měly vztahovat stejné zákony a nařízení, jako na taxi. Jenomže Uber, ale ani Taxify si z toho nic moc nedělají a jezdí dál. A nutno říct, že zákazníci jim přibývají.

Problém tedy vidíme na obou stranách barikády. Chápeme, že taxikářům se nelíbí fakt, že jim práci bere někdo, koho takové podnikání nestojí ani třetinu nákladů a prakticky obchází zákon. Chápeme, ale také uber a ostatní jemu podobné, kteří jen reagují na vývoj doby a nabízejí zákazníkům to, co požadují. Navíc za celkem slušný peníz. Co ovšem nechápeme a s čím absolutně nesouhlasíme, jsou tyto nesmyslné protesty, které si berou za rukojmí i ty, kterých se toto hloupé dohadování netýká. Opravdu to v 21. století nejde udělat jinak? Slušněji?

https://www.facebook.com/aktpraha/photos/a.321870534544295.79832.321321297932552/1744422982289036/?type=3&theater

 


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru