Další pražská městská část se ohradila proti zpoplatnění vjezdu do centra. Chce nejdřív okruh a systémové řešení

Autor: Anina Russová - Zdroj: Městská část Praha 8 - Foto: TSK Praha - 27. 1. 2024


Jen před několika málo týdny se proti plánovanému zavedení zpoplatnění vjezdu do některých částí centra Prahy ohradila městská část Praha 2. Tvrdí, že návrh zpoplatnění je nesystémový a dopravní situaci by mohl naopak zhoršit. A podobné námitky má nově i městská část Praha 8.

Ani té nepřipadá návrh zpoplatnění koncepční, což po magistrátu požaduje. Praha 8 také zdůrazňuje, že zavedení zpoplatnění neřeší důsledky tohoto kroku na sousední městské části. „Hlavní město požádalo všechny městské části o vyjádření k návrhu obecně závazné vyhlášky o zpoplatnění průjezdu do několika ulic sousední městské části Praha 1. Takové opatření však podle našeho názoru poškodí rezidenty okolních městských částí, které následně budou využity jako objízdná trasa,“ vysvětluje radní Prahy 8 pro dopravu Tomáš Slabihoudek (TOP 09 + STAN).

Rada osmé městské části proto už schválila usnesení, ve kterém stojí to, že „nesouhlasí s obecně závaznou vyhláškou hl. m. Prahy o místním poplatku za povolení k vjezdu s motorovým vozidlem do vybraných míst a částí města (vjezd do ulice Smetanovo nábřeží a Karmelitské ulice), pro obyvatele městské části Praha 8.“ Zároveň městská část v usnesení žádá magistrát, aby pracoval na dokončení chybějících částí městského okruhu, ale aby současně pracoval na zkapacitnění stávajících úseků tak, aby nedocházelo k jeho zahlcení a uzavírání.

Se samotným zavedením zpoplatnění několika ulic v centru v navržené podobě nelze souhlasit, nejedná se o koncepční řešení a navržená úprava neřeší důsledky tohoto kroku na sousední městské části,“ dodává radní Slabihoudek.

Praha musí místo těchto nápadů naopak urychlit přípravu Městského okruhu, připravovat záchytné parkoviště a posilovat síť veřejné dopravy,“ doplnil ho Martin Jedlička (TOP 09 + STAN), předseda Komise pro dopravu RMČ Praha 8. Praha 8 preferuje systémové a koncepční řešení regulace dopravy v centru Prahy. Prvním koncepčním krokem by však podle městské části měly být důsledné kroky k zajištění respektovanosti zón placeného stání.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru