Už řadu měsíců zkouší probíhající rekonstrukce Barrandovského mostu trpělivost všech řidičů, kteří jej potřebují využít. Navíc jde o nejvytíženější pražskou komunikaci, takže je jasné, že těch napnutých řidičských nervů je opravdu hodně. A TSK je v těchto dnech napíná ještě víc. Až do 3. září totiž TSK Praha změnilo řazení jízdních pruhů při výjezdu z Barrandovského mostu na Jižní spojku na straně Prahy 4.
Bohužel je tato úprava dopravního režimu je nezbytná pro dokončení hlavních prací v II. etapě rekonstrukce Barrandovského mostu a pro provedení stavebních úprav na předpolí mostu, kde se napojuje rekonstruovaná část na navazující komunikaci. „Řidiče prosíme, aby se věnovali řízení a sledovali nové řazení do jednotlivých jízdních pruhů. Ve směru ze Smíchova na Jižní spojku doporučujeme využít průběžného levého jízdního pruhu, který se převádí do protisměrného pásu. Druhý pravý jízdní pruh je především určen pro sjezd rampou do Braníka a Modřan. Řidiči, kteří přijíždějí po rampě ze Strakonické ulice musí počítat se složitějším průpletovým napojením do jízdního pruhu ve směru na Jižní spojku,“ upřesňuje novou organizaci dopravy Josef Richtr, náměstek generálního ředitele TSK.
Pozor na zbytečné zmatky
A jak je tedy nové řazení nastaveno? Ve směru ze Smíchova od Dobříšské ulice na Barrandovský most zůstanou zachovány dva jízdní pruhy směřující na Barrandovský most, kdy levý jízdní pruh je primárně určen pro řidiče směřující pouze na Jižní spojku. Na tom se nic nezměnilo.
Pravý jízdní pruh i nadále povede řidiče na jižní část mostu, kde se nachází průpletový úsek s vozidly jedoucími od jihu z rampy ze Strakonické komunikace. Na rozpletu před sjezdem na Modřanskou ulici bude však nově možné pokračovat na Jižní spojku pouze levým jízdním pruhem, pravý jízdní pruh bude sloužit výhradně pro sjezd na Modřanskou. Je tedy nezbytné nutné dobře sledovat jak provoz, tak zpětná zrcátka, ale hlavně dopravní značení.