dalnice-d1

Dálnice v Česku patří podle měnového fondu mezi nejrychlejší na světě

Autor: Anina Russová - Zdroj: Mezinárodní měnový fond - Foto: MDČR - 26. 7. 2022


Dálnice má snad každý stát na světě. V některých případech sice nevalné kvality, ale právě i to se ve finále propisuje do toho, jak je na tom dotyčný stát s přepravou zboží mezi jednotlivými městy. A to zase v konečném důsledku do hospodářského rozvoje země. I to je důvod, proč se Mezinárodní měnový fond podíval na zoubek světovým dálnicím. Chtěl tak zjistit průměrnou dobu jízd mezi jednotlivými městy. A výsledky asi nepřekvapí, chudší státy mají dálnice pomalé, bohatší státy zase naopak rychlé. Česko se ve výsledku neumístilo vůbec špatně.

Přečtěte si také:  Ne všechny dálnice jsou zpoplatněné. Okolo velkých měst zpravidla můžete jezdit zdarma

Měnový fond použil nový postup, při kterém využil data z Google Maps. Do měření se dostala jen města, která jsou od sebe vzdálena alespoň 80 kilometrů. Z výsledků vyplývá, že nejrychlejší silnice světa jsou tam, kde je hodně peněz, tedy v Saúdské Arábii, Americe, Kanadě, ale třeba i v Portugalsku. Nejpomalejší dálnice jsou naopak třeba v Bolívii, Indii nebo Mongolsku. Na pomyslném prostředku jsou země jako například Rusko, Mexiko nebo Zimbabwe.

Zvýšení rychlosti na dálnicích? Právě naopak, na dálnicích možná budeme v celé Evropě jezdit 110 km/h

Interaktivní mapa – najdete ji zde – Česko zařadila mezi ty státy, které mají poměrně rychlou dálniční síť. Průměrná rychlost byla stanovena na 98 km/h. To je dokonce lepší výsledek, než má Německo (97 km/h), Rakousko (96 km/h) nebo Slovensko (93 km/h) Podle Mezinárodního měnového fondu nebyla nijak započítávána kvalita silnic, nicméně podle něj koreluje s dobou jízdy. To by znamenalo, že je dle výsledků kvalita naší dálniční sítě na poměrně vysoké úrovni. Nutno ale dodat, že do statistiky nebyla nijak zanesena ani bezpečnost provozu, dostupnost alternativních forem dopravy, jako je např. železnice, anebo dopravní zácpy během špičky.

Přečtěte si také:  Registrace aut za první pololetí v ČR opět klesaly. Prodalo se nejméně nových aut od roku 2014

Statistika ale může podpořit politiky a specialisty na infrastrukturu při výstavbě dalších dálnic, vytíženosti menších silnic a nutnosti zlepšovat stav dopravy.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek