dacia-bigster-hybrid-155-journey-bleu-indigo

Dacia Bigster s LPG je tady. Její česká cena mile překvapí

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Dacia - 3. 6. 2025


Dacia Bigster se na trhu ještě ani pořádně neohřála a už přidává další novou a velmi očekávanou novinku. Přichází totiž Bigster mild hybrid G-140, který kombinuje pohon na LPG a benzin a s cenou startuje na 552 000 Kč. Tato motorizace, která je k dispozici již od výbavy Essential, je k objednání od 3. června 2025.

S modelem Bigster přichází Dacia s inovací a poprvé nabízí tříválcový přeplňovaný motor o objemu 1,2 litru, který kombinuje dvojí palivo (benzin/LPG) a lehkou hybridizaci 48 V. Ta pomáhá motoru při rozjezdu a zrychlování, čímž optimalizuje jízdní komfort a účinnost. Motorizace mild hybrid-G 140 umožňuje provoz na benzín nebo zkapalněný ropný plyn (LPG), přičemž každý z nich má vlastní nádrž.

Při provozu na LPG vyprodukuje Bigster mild hybrid-G 140 v průměru o 10 % méně CO2 než srovnatelný benzínový motor bez hybridního pohonu. Díky dvěma nádržím o celkovém objemu 100 litrů paliva (50 litrů benzínu a 50 litrů LPG) nabízí dojezd až 1 450 km. Nádrž na LPG je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, takže neomezuje objem zavazadlového prostoru. Přepínání mezi palivy je rychlé a nepostřehnutelné díky přepínači, který je dokonale integrován do palubní desky.

Základní ceny modelu Dacia Bigster mild hybrid G-140 podle jednotlivých výbav:

ceny-2025-06-dacia-bigster-mild-hybrid-g-140-lpg
Kompletní ceník je ke stažení zde

Dacia Bigster

Technické údaje: Dacia Bigster mild hybrid-G 140
Zdvihový objem 1 199 ccm
Palivo benzin / LPG
Úroveň elektrifikace mild hybrid
Maximální výkon (kW/k) 103 (140)
– při otáčkách (ot./min) 5 500
Maximální točivý moment (Nm) 230
– při otáčkách (ot./min) 2 100
Počet válců 3
Typ vstřikování přímé / vícebodové (LPG)
Počet ventilů 12
Kapacita baterie (kWh) 0,839
Typ převodovky manuální
Počet převodových stupňů 6
Průměr otáčení (m) 10,97
Brzdy vpředu (Ø v mm) 296
Brzdy vzadu 9″ / 280
Pneumatiky 215/65/17
215/60/18
205/55/19
Maximální rychlost (km/h) 180
Zrychlení 0–100 km/h (s) 10,0
Zrychlení na 1 000 m (s) 31
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 7,6 / 6,5
Emise CO₂ (g/km) 124 / 148
Užitečné zatížení min/max (kg) 451 / 540
Pohotovostní hmotnost min/max (kg) 1 350 / 1 439
Max. povolená celková hmotnost (kg) 1 890
Max. hmotnost jízdní soupravy (kg) 3 390
Max. hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 710
Max. hmotnost brzděného přívěsu (kg) 1 500
Výška vozu (vč. lišt) (mm) 1 711
Přední nájezdový úhel (°) 24
Zadní nájezdový úhel (°) 29
Zavazadlový prostor (VDA / l) 609 / 660
Max. objem zavazadlového prostoru (VDA / l) 1 877 / 1 960
Objem palivové nádrže (l) 50 / 50 (LPG)

Už přes 1 milion prodaných vozů s pohonem na LPG

Dacia je v současnosti jediný výrobce, který nabízí motorizace na benzin a LPG. K dispozici jsou v celé modelové řadě kromě vozidel s čistě elektrickým pohonem. Od roku 2010 už bylo s tímto pohonem prodáno více než jeden milion vozidel.

Značka Dacia je lídrem v Evropě v oblasti LPG s více než 67% podílem na trhu v prvním čtvrtletí roku 2025. Tento pohon dnes oslovuje téměř 40 % zákazníků, což je důkazem osvědčené technologie, jednoduchého ovládání, nízkých provozních nákladů a splnění potřeb zákazníků. Ve Francii si jeden ze tří zákazníků Dacia volí pohon na LPG.

V České republice je pohon v kombinaci benzin / LPG velmi oblíbený. Za první 4 měsíce letošního roku činil podíl LPG na všech prodaných vozidlech značky Dacia necelých 50%. Nejvyšší podíl LPG motorizací připadá na model Jogger necelých 60% a model Sandero 55% všech prodaných motorizací.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru