Dacia Bigster se na trhu ještě ani pořádně neohřála a už přidává další novou a velmi očekávanou novinku. Přichází totiž Bigster mild hybrid G-140, který kombinuje pohon na LPG a benzin a s cenou startuje na 552 000 Kč. Tato motorizace, která je k dispozici již od výbavy Essential, je k objednání od 3. června 2025.
S modelem Bigster přichází Dacia s inovací a poprvé nabízí tříválcový přeplňovaný motor o objemu 1,2 litru, který kombinuje dvojí palivo (benzin/LPG) a lehkou hybridizaci 48 V. Ta pomáhá motoru při rozjezdu a zrychlování, čímž optimalizuje jízdní komfort a účinnost. Motorizace mild hybrid-G 140 umožňuje provoz na benzín nebo zkapalněný ropný plyn (LPG), přičemž každý z nich má vlastní nádrž.
Při provozu na LPG vyprodukuje Bigster mild hybrid-G 140 v průměru o 10 % méně CO2 než srovnatelný benzínový motor bez hybridního pohonu. Díky dvěma nádržím o celkovém objemu 100 litrů paliva (50 litrů benzínu a 50 litrů LPG) nabízí dojezd až 1 450 km. Nádrž na LPG je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, takže neomezuje objem zavazadlového prostoru. Přepínání mezi palivy je rychlé a nepostřehnutelné díky přepínači, který je dokonale integrován do palubní desky.
Základní ceny modelu Dacia Bigster mild hybrid G-140 podle jednotlivých výbav:

Technické údaje: | Dacia Bigster mild hybrid-G 140 |
---|---|
Zdvihový objem | 1 199 ccm |
Palivo | benzin / LPG |
Úroveň elektrifikace | mild hybrid |
Maximální výkon (kW/k) | 103 (140) |
– při otáčkách (ot./min) | 5 500 |
Maximální točivý moment (Nm) | 230 |
– při otáčkách (ot./min) | 2 100 |
Počet válců | 3 |
Typ vstřikování | přímé / vícebodové (LPG) |
Počet ventilů | 12 |
Kapacita baterie (kWh) | 0,839 |
Typ převodovky | manuální |
Počet převodových stupňů | 6 |
Průměr otáčení (m) | 10,97 |
Brzdy vpředu (Ø v mm) | 296 |
Brzdy vzadu | 9″ / 280 |
Pneumatiky | 215/65/17 215/60/18 205/55/19 |
Maximální rychlost (km/h) | 180 |
Zrychlení 0–100 km/h (s) | 10,0 |
Zrychlení na 1 000 m (s) | 31 |
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) | 7,6 / 6,5 |
Emise CO₂ (g/km) | 124 / 148 |
Užitečné zatížení min/max (kg) | 451 / 540 |
Pohotovostní hmotnost min/max (kg) | 1 350 / 1 439 |
Max. povolená celková hmotnost (kg) | 1 890 |
Max. hmotnost jízdní soupravy (kg) | 3 390 |
Max. hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) | 710 |
Max. hmotnost brzděného přívěsu (kg) | 1 500 |
Výška vozu (vč. lišt) (mm) | 1 711 |
Přední nájezdový úhel (°) | 24 |
Zadní nájezdový úhel (°) | 29 |
Zavazadlový prostor (VDA / l) | 609 / 660 |
Max. objem zavazadlového prostoru (VDA / l) | 1 877 / 1 960 |
Objem palivové nádrže (l) | 50 / 50 (LPG) |
Už přes 1 milion prodaných vozů s pohonem na LPG
Dacia je v současnosti jediný výrobce, který nabízí motorizace na benzin a LPG. K dispozici jsou v celé modelové řadě kromě vozidel s čistě elektrickým pohonem. Od roku 2010 už bylo s tímto pohonem prodáno více než jeden milion vozidel.
Značka Dacia je lídrem v Evropě v oblasti LPG s více než 67% podílem na trhu v prvním čtvrtletí roku 2025. Tento pohon dnes oslovuje téměř 40 % zákazníků, což je důkazem osvědčené technologie, jednoduchého ovládání, nízkých provozních nákladů a splnění potřeb zákazníků. Ve Francii si jeden ze tří zákazníků Dacia volí pohon na LPG.
V České republice je pohon v kombinaci benzin / LPG velmi oblíbený. Za první 4 měsíce letošního roku činil podíl LPG na všech prodaných vozidlech značky Dacia necelých 50%. Nejvyšší podíl LPG motorizací připadá na model Jogger necelých 60% a model Sandero 55% všech prodaných motorizací.