dacia-bigster-hybrid-155-journey-bleu-indigo

Dacia Bigster s LPG je tady. Její česká cena mile překvapí

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Dacia - 3. 6. 2025


Dacia Bigster se na trhu ještě ani pořádně neohřála a už přidává další novou a velmi očekávanou novinku. Přichází totiž Bigster mild hybrid G-140, který kombinuje pohon na LPG a benzin a s cenou startuje na 552 000 Kč. Tato motorizace, která je k dispozici již od výbavy Essential, je k objednání od 3. června 2025.

S modelem Bigster přichází Dacia s inovací a poprvé nabízí tříválcový přeplňovaný motor o objemu 1,2 litru, který kombinuje dvojí palivo (benzin/LPG) a lehkou hybridizaci 48 V. Ta pomáhá motoru při rozjezdu a zrychlování, čímž optimalizuje jízdní komfort a účinnost. Motorizace mild hybrid-G 140 umožňuje provoz na benzín nebo zkapalněný ropný plyn (LPG), přičemž každý z nich má vlastní nádrž.

Při provozu na LPG vyprodukuje Bigster mild hybrid-G 140 v průměru o 10 % méně CO2 než srovnatelný benzínový motor bez hybridního pohonu. Díky dvěma nádržím o celkovém objemu 100 litrů paliva (50 litrů benzínu a 50 litrů LPG) nabízí dojezd až 1 450 km. Nádrž na LPG je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, takže neomezuje objem zavazadlového prostoru. Přepínání mezi palivy je rychlé a nepostřehnutelné díky přepínači, který je dokonale integrován do palubní desky.

Základní ceny modelu Dacia Bigster mild hybrid G-140 podle jednotlivých výbav:

ceny-2025-06-dacia-bigster-mild-hybrid-g-140-lpg
Kompletní ceník je ke stažení zde

Dacia Bigster

Technické údaje: Dacia Bigster mild hybrid-G 140
Zdvihový objem1 199 ccm
Palivobenzin / LPG
Úroveň elektrifikacemild hybrid
Maximální výkon (kW/k)103 (140)
– při otáčkách (ot./min)5 500
Maximální točivý moment (Nm)230
– při otáčkách (ot./min)2 100
Počet válců3
Typ vstřikovánípřímé / vícebodové (LPG)
Počet ventilů12
Kapacita baterie (kWh)0,839
Typ převodovkymanuální
Počet převodových stupňů6
Průměr otáčení (m)10,97
Brzdy vpředu (Ø v mm)296
Brzdy vzadu9″ / 280
Pneumatiky215/65/17
215/60/18
205/55/19
Maximální rychlost (km/h)180
Zrychlení 0–100 km/h (s)10,0
Zrychlení na 1 000 m (s)31
Kombinovaná spotřeba (l/100 km)7,6 / 6,5
Emise CO₂ (g/km)124 / 148
Užitečné zatížení min/max (kg)451 / 540
Pohotovostní hmotnost min/max (kg)1 350 / 1 439
Max. povolená celková hmotnost (kg)1 890
Max. hmotnost jízdní soupravy (kg)3 390
Max. hmotnost nebrzděného přívěsu (kg)710
Max. hmotnost brzděného přívěsu (kg)1 500
Výška vozu (vč. lišt) (mm)1 711
Přední nájezdový úhel (°)24
Zadní nájezdový úhel (°)29
Zavazadlový prostor (VDA / l)609 / 660
Max. objem zavazadlového prostoru (VDA / l)1 877 / 1 960
Objem palivové nádrže (l)50 / 50 (LPG)

Už přes 1 milion prodaných vozů s pohonem na LPG

Dacia je v současnosti jediný výrobce, který nabízí motorizace na benzin a LPG. K dispozici jsou v celé modelové řadě kromě vozidel s čistě elektrickým pohonem. Od roku 2010 už bylo s tímto pohonem prodáno více než jeden milion vozidel.

Značka Dacia je lídrem v Evropě v oblasti LPG s více než 67% podílem na trhu v prvním čtvrtletí roku 2025. Tento pohon dnes oslovuje téměř 40 % zákazníků, což je důkazem osvědčené technologie, jednoduchého ovládání, nízkých provozních nákladů a splnění potřeb zákazníků. Ve Francii si jeden ze tří zákazníků Dacia volí pohon na LPG.

V České republice je pohon v kombinaci benzin / LPG velmi oblíbený. Za první 4 měsíce letošního roku činil podíl LPG na všech prodaných vozidlech značky Dacia necelých 50%. Nejvyšší podíl LPG motorizací připadá na model Jogger necelých 60% a model Sandero 55% všech prodaných motorizací.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru