Už za dva roky se na trh dostane nový model Dacia, bude to vlajková loď značky. Velké SUV, které nabídne až sedm míst. Zatím o něm nemáme mnoho informací, ale něco na povrch už prosakuje. Teď je to třeba informace o tom, že cena by měla být maximálně 30 tisíc eur, v přepočtu kolem 700 tisíc korun.
Nový model, který má jméno Dacia Bigster, má být revoluční. Největší a nejdražší model rumunské značky, která začínala jako ta budgetová, ale postupem času se dostala ze škatulky „nejlevnější“ do kategorie „skvělý poměr cena/výkon“. Navíc dnešní modely Dacia vůbec nevypadají špatně a výbavou strčí do kapsy mnohdy i jiná dražší auta. Potvrzuje to i to, že Sandero patří dlouhodobě mezi vůbec nejprodávanější auta na evropském trhu.
Jak bude vypadat, to už před časem rumunská automobilka naznačila konceptem Bigster, ale sériová podoba se bude dozajista lišit. Leccos naznačí příchod nové generace Dusteru, který by měl být představen dříve, už v příštím roce. Jisté je, že nabídne pět nebo sedm míst a prostornou a praktickou karoserii, přičemž to bude ještě větší auto než Duster.
O pohon by se měly starat dobře známé motory, stejné jako právě v Dusteru. Očekávat tak můžeme čistě benzinový tříválec, kombinace benzinu a LPG (Eco-G), ale i mild-hybridní (MHEV 48V) a full-hybridní (E-Tech) čtyřválcové pohonné jednotky. Spekulace hovoří také o pohonu předních nebo všech kol, ale i o manuální nebo automatické převodovce.
Španělský magazín motor.es tvrdí, že nová Dacia Bigster nemá stát ani ve vyšších výbavách více než 30 tisíc eur, tedy lehce přes 700 tisíc korun. To je asi o sto tisíc víc, než kolik stojí nejdražší současný Duster. To by mohlo způsobit hluboké vrásky na čele například Škodě Kodiaq, Peugeotu 5008 a dalším. Mimochodem, je to o poznání nižší cena, než o které se mluvilo dříve. Na konečné soudy je ale ještě brzy, dva roky jsou strašně dlouhá doba, během které se toho může opravdu hodně změnit.
Nelíbí se mi odhlučnění dacii, je to děs, snad se s touhle cenovkou polepší.
Uvažoval jsem o Joggeru, zvenku podařený , motor super, jeli jsme na testovací jízdu, ale po pár minutách mě začala bolet hlava od hluku předních kol, po chvíli se ozvala manželka zezadu, že je strašně slyšet zadní kola.
Sedli jsme zpátky do Espace a po chvilce jsem se zeptal „slyšíš to ticho“?
Tak dacia byla znamená nízko cenou,a 700 Za dacku to je myslím přemrštěné,za zi cenu si radeji koupim třeba mazdu s atmosverou
Dát tam 2.0 benzín, 4 válec, atmosféra , manuál, bral bych hned.
Atmosféra 🤦🤦🤦😂😂😂 úplně vidím to mocný vytáčení motoru, prudké řazení jak z rychle a zběsile, jen aby ses horko těžko dostal na 90km/h
Souhlasím s Markem 😃😃😃 a za 700 000 Dacia??? 🤦♂️ To si radši koupím tři roky staré BMW a mám výkon a požitek z jízdy a ne se klepat v rumunském kostitřasu.
Dobrý den, z části souhlasím, ale jaké tříleté BMW za 700k, které je alespoň trochu rozměrově podobné myslíte?
Kolik si toho najel v dacii ze o ni mouvis jako o kostitrasu?? Zase jeden co mele totalni blbosti, si kup ojetinu od BMW a v tichoszi se z tohobklidne udělej
Pořád to bude šit, co nemá ani zdaleka hodnotu té „levné“ ceny. Motory s technologií 90. let a děsivá kvalita. Po vyjetíod prodejce půlka hodnoty pryč. To se vyplatí :-)
Simvas, která značka neztratí 10-30% hodnoty hned po vyjetí? Protože to je mimochodem princip a důvod oblíbenosti tzv Jahreswagnů, žeano. Tipuji, že vám bude max tak 30 let a o motorech z 90. let víte jen z dědova povídání, i tak jste si ale mohl sám dohledat, že řada těchto motorů byla nesmrtelná, protože automobilky nebyly nuceny potírat fyzikální zákony. Jsou konstrukčně jednoduché, proto spolehlivé a snadno a levně opravitelné. Čili jestliže bude bigster s nějakým „starým“ motorem a po vyjetí ztratí polovinu ceny, tak jako Jahreswagen to bude neuvěřitelný trhák, páč koupit nový auto se slušnou výbavou, 4kolkou, s takovým dizajnem za bratru 400tis, je sen mraku lidí. Sám mám high-end německé prémiovky, ale nemám problém přiznat, že když jsem měl možnost vyzkoušet nové dacie (pro tchána na nákupy), spadla mi čelist, jak dobře to vypadá i jezdí (optikou poměru cena/výkon) a jakmile vyjde bigster, rád si ho vyzkouším a klidně jako další auto pořídím.
Dacia Sandero II koupě 2018 za 240, prodej 2022 za 190, jsi úplně mimo.
Motor bude 1.0 kolik koní
Oba
😁 Ty si dočista blázen, s tim tvým shitem tahám v zimě auto jednou tak drahé, které maji čtyřkolku na ozdobu, hodnotu si drží pokud vím ze všech značek nejvíc, motory?? O cem to tu meleš, neznám bezporuchovejsi motory, ty budeš asi odborník přes klavesnici 🫣