CITROËN vstupuje do nové etapy své produktové ofenzívy a představuje první fotografie nového vozu GRAND C4 Picasso. Jde o vůz unikátního stylu, který se naprosto liší od pětimístné verze a představuje novou rovnováhu mezi prostornou kabinou a plynulostí linií. Díky nové platformě EMP2 nabízí nejlepší syntézu na trhu z hlediska modularity, prostornosti a přístupnosti. Vykazuje rovněž rekordní emise CO2, kdy emise jedné z verzí činí pouhých 98 g/km. Poprvé se u něho objevuje i zcela nová technologie BlueHDi, díky níž je výkon jedné verze 150 k, s emisemi pouze 110 g CO2/km.

Motor BlueHDi splňuje normu Euro 6, protože zahrnuje modul SCR (Selective Catalytic Reduction), jedinou technologii schopnou výrazně snižovat emise oxidů dusíku (-90 %) a současně zmenšovat i emise CO2. Výsledkem je v této kategorii dosud nevídaný poměr výkonnost/spotřeba: výkon 150 k s emisemi 110 g CO2/km u mechanické převodovky a 117 g CO2/km u automatické převodovky nejnovější generace.

Díky výraznému designu se GRAND C4 Picasso zcela odlišuje od pětimístné verze (specifická čelní strana technologického vzhledu, střešní oblouky, díky nimž je vůz z boku dobře rozeznatelný, zadní světla s LED diodami a 3D efektem). Využívá rovněž všechny výhody nové generace vozu C4 Picasso:

Design vozu je velmi specifický, jeho proporce jsou úplně jiné než proporce používané v segmentu. Modulární platforma EMP2 umožnila výrazně zvýšit rozvor (284 cm, tzn. o 11 cm víc než původní verze) ve prospěch prostornosti paluby a zavazadlového prostoru (o 69 litrů víc než u předchozí verze), ale také designu, jehož autoři dostali větší svobodu. Přední převis bylo možné zkrátit o 11,6 cm (nejkratší v kategorii), snížil se motorový blok a podlaha (až – 50 mm v případě motoru; -20 mm v případě podlahy) a rozšířil se rozchod (+82 mm vepředu, +31 mm vzadu).

Pro zdůraznění těchto stylových trumfů má CITROËN GRAND C4 Picasso v nabídce osm odstínů, od elegantní šedé Shark, šedé Aluminium, hnědé Hickory, bílé Banquise a černé Onyx po zářivě červenou Rubi, modrou Teles a modrou Kyanos.Vše doplňují tři typy litých kol o průměru 16, 17 a 18 palců.

Také linie interiéru jsou čisté a zpracované v duchu loftu. Tento dojem posiluje i sériové montované panoramatické čelní sklo a velká prosklená střecha, která do vozu CITROËN GRAND C4 Picasso dodávají velké množství přirozeného světla. Celková prosklená plocha je více než 5,70 m2. V noci přispívá k pocitu pohody i bílé LED osvětlení vytvářející tlumenou atmosféru (strop, podsvícení odkládacích přihrádek, tabletů v opěradlech předních sedadel a klik dveří).

Přečtěte si také:  Další sedmimístné MPV končí. Citroën přestal prodávat Grand C4 SpaceTourer

Asymetrická palubní deska v sobě spojuje různé odstíny a materiály. Na straně řidiče dominuje černé technologické provedení, které se opakuje na straně spolujezdce ve světlejším, třpytivém odstínu (Ardoise nebo Champagne podle zvoleného odstínu interiéru).  Pokud chce majitel vozu dodat osobní charakter má možnost zobrazit si na 12″ panoramatickém displeji uprostřed palubní desky fotku ve vysokém rozlišení.

Celek doplňují lišty z lesklého chromu a leskle černé vkládané prvky. Velká péče byla věnována i dveřním panelům: do madel byl laserem vypálen zcela nový motiv. Péče a elegance čiší z každého detailu.

V autě cestuje řidič i posádka jako v první třídě díky v tomto segmentu exkluzivnímu paketu Lounge, který zahrnuje přední sedadla s masážní funkcí, sedadlo Relax vpravo vepředu s větším místem pro nohy a pro všechny opěrky Relax pro podporu šíje. Cestující ve druhé řadě mohou, podobně jako při cestování v první třídě, využívat multimediální paket „plug & play“, díky němuž si mohou na 2 displejích zabudovaných do opěrek hlav předních sedadel pouštět oblíbené filmy.

Kromě užitečných funkcí, jako je hands free přístup a startování, elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru, zásuvka 220 V, podsvícené tablety nebo kamera pro snadné couvání, nabízí CITROËN C4 Picasso další inovace pro snadné a pohodové řízeni:

  • systém Vision 360°, v tomto segmentu zcela exkluzivní výbava: díky čtyřem kamerám rozmístěným kolem vozu má řidič na výběr pohled na vůz z ptačí perspektivy, zadní pohled nebo přední panoramatický výhled, který ocení při vyjíždění z garáže! Má tak dokonalý přehled o nejbližším okolí kolem vozu. Výhled je širší a manévry snadnější;
  • systém Park Assist : tento parkovací asistent řidiči pomůže při hledání místa a po jeho nalezení provede automatické zaparkování jak do řady, tak podélně. Řidič se stará jen o akceleraci a brzdění.

V interiéru je ukryta také řada důmyslných a praktických odkládacích přihrádek. Příkladem je osvětlená odkládací přihrádka uprostřed palubní desky se zásuvkou typu jack, USB přípojkou a zásuvkou 220 V, do níž lze připojit smartphone nebo tablet, aniž by byly vidět zvenku. Dále je to u verzí s manuální převodovkou odnímatelná konzola mezi sedadlem řidiče a spolujezdce, určená pro osobní věci, které tak zůstávají na dosah ruky. Odkládací přihrádky lze najít pod sedadly vpředu a ve dveřních panelech, odkládací síťky, stolky v zadní části opěradel sedadel v 1. řadě s LED lampičkami a praktické schránky v podlaze ve 2. řadě.

Přečtěte si také:  Modernizovaný Citroën C5 Aircross zná český ceník. Startuje na akčních 610 000 Kč

Tisková zpráva/-PS-

Leave a Reply