Včera jsme se v jednom článku k problémům ve světové ekonomice dostali, Jaguar odpískal svůj model C-X75. A o tom, o čem si řekneme dnes, se mluví už pár měsíců. Dokonce jsme o už krátce nakousli v testu Citroenu C5 Tourer.Vlajková loď francouzského Citroenu, model C6, se totiž v těchto dnech odebírá na zasloužený (?) odpočinek. Za posledních let nebylo auto moc úspěšné a třeba v České republice se letos i minulý rok prodalo pouze po jediném kusu.

Nejspíše za to mohla i jeho cenovka – 1 504 900 Kč zní samo o sobě jako velká suma peněz. Když se ale podíváme do ceníku na sériovou výbavu a použitý motor, rázem se tak neobhajitelná nezdá. Jenže… Když vedle sebe postavíme Audi A6, která v základní výbavě s čtyřválcovým turbem přeplňovaným benzínovým motorem a hodně omezenou výbavou vyjde na necelý milion, a právě Citroen C6, image loga na kapotě prostě rozhodně. Pokud bychom podobnou výbavou, motorizací a převodovkou vybavili Audi A6, cena by se rázem vyšplhala do zcela jiných čísel.

Ale zpátky k Citroenu C6. Prodávat se začal už v roce 2005 a jeho prodejní čísla byla už z počátku výroby poněkud tristní. V prvním roce se prodalo pouze 400 kusů. A to i přesto, že pod jeho kapotou a kabátem byla moderní technika a výbava, o níž se některým jeho tehdejším konkurentům ani nesnilo.

Vsadím se, že pokud jste Citroen C6 na silnici potkali, určitě jste se za ním otočili. Obrovská karoserie ladně se pohupující po rozbitých českých silnicích s neobvyklými tvary byla totiž opravdu povedená.

Podle kuloárních drbů by cé-šestku měl nahradit koncept DS9, který způsobil rozruch v první polovině letošního roku. Doufejme, že i když má v názvu prémiové označení DS, bude v nabídce i perfektní podvozek Hydractive III+. Do luxusního Citroenu to prostě patří!

Zamáčkněme slzu v oku a s nostalgií odcházejícímu Citroenu C6 zamávejme. Do konce prosince jich z výrobní linky sjede již jen pár kousků.

-PS-