Citroën 2CV Playmobil je skládačka hračka, která 75 let po uvedení legendárního vozu na trh představuje světoznámou siluetu původního vozu. Je to výsledek partnerství společností Citroën a Playmobil, jejíž nepřehlédnutelné hračky provázejí rodiny již téměř 50 let. Ať už jste sběratel nebo malý či velký fanoušek, objevte Citroën 2CV Playmobil, který se jednou nepochybně stane pěkným sběratelským kouskem.
Citroën 2CV Playmobil – Sympatická vzpomínka na minulost
Na výstavě Retromobile byla v předpremiéře představena nová verze legendárního vozu 2CV od společnosti Playmobil s revoluční technickou specifikací. Citroën 2CV Playmobil má díky pohonu vlastní silou nulové emise CO2, hmotnost pouze 302 gramů a délku 284 mm. Malé i velké od 5 do 99 let přenese do úžasného světa hraček značky Playmobil a probudí jejich představivost nebo vzpomínky na dětství.
Vůz 2CV, který byl navržen tak, aby byl cenově dostupný, robustní, určený na venkov, ale stejně dobře se s ním jezdilo i ve městě, symbolizuje éru, která byla živá a pestrá. Stal se ikonou životního stylu a občas dokonce i filmovou hvězdou. Tento radostný duch se odráží v blankytně modrém odstínu modelu 2CV Playmobil a v doplňcích, které ho doprovázejí: farmář s husami, prasátkem a bandaska na mléko evokující venkov, řidička v námořnickém tričku, která jakoby vypadla z 60. let, a nakonec četník, který je poklonou slavné a oblíbené filmové četnické série. A díky archu samolepek si každý může přizpůsobit svůj Citroën 2CV Playmobil svému vlastního vkusu.
1948 – Zrod legendárního modelu 2 CV
Ačkoli se vůz 2CV při svém prvním představení veřejnosti v roce 1948 nesetkal s příznivým přijetím, znamenal začátek velkého dobrodružství, které trvalo až do roku 1990. Během 42 let výroby se Citroën 2CV nepřestával vyvíjet, modernizovat a přizpůsobovat změnám životního stylu a infrastruktury, aniž by ztratil ze zřetele svůj původní záměr: být jednoduchý vůz, který je cenově dostupný a snadno se udržuje.
Citroën 2CV poháněl malý dvouválcový motor, který měl velmi dobře rozpoznatelný zvuk. První vozy 2CV s motorem o objemu 375 cm³ a výkonu 9 koní dosahovaly rychlosti 60 km/h. Následný vývoj vedl ke konečné verzi s objemem 602 cm³ a výkonem 29 koní, která umožnila nejnovějším vozům 2CV dosáhnout rekordní maximální rychlosti 115 km/h.
Dlouhý život Citroënu 2CV byl poznamenán četnými změnami v designu a výbavě. Do historie vozu 2CV se zapsala řada významných a pozoruhodných změn: v roce 1957 se objevil kufr nahrazující plátno, které se muselo srolovat, v roce 1964 se upustilo od předních dveří s obráceným otevíráním, které nahradily dveře s klasickým otevíráním, v roce 1966 se objevila postranní okénka u zadních sloupků a v roce 1967 přístrojová deska z vozu Ami 6. V roce 1960 se do historie vozu 2CV zapsala také velmi speciální verze 2CV 4×4, vybavená dvěma motory, jedním vpředu a druhým vzadu, která jej přivedla do světa terénních vozů. Dodávková verze 2CV byla uvedena na trh v roce 1951 a nejnovější modely mohly přepravovat až 400 kg užitečného nákladu.
2CV byl minimalistický, ale také zábavný vůz, který byl dobře ukotven ve své době, což dokazují limitované edice, které obohatily jeho historii. Vzpomeňte si na Spot v oranžovo-bílém laku, Charleston se zaoblenou dvoubarevnou karoserií, modro-bílo-červený Cocorico, který byl poklonou Mistrovství světa ve fotbale v roce 1986, Dolly s retro vzhledem, námořnická verze France 3 na podporu stejnojmenné jachty, která se v roce 1983 zúčastnila Poháru Ameriky, nebo žlutý 007 s černými polepy „díry po kulce“, inspirovaný bondovkou „Jen pro tvé oči“.
Citroën 2CV, kterého bylo vyrobeno 5 114 969 kusů, z toho 1 246 335 dodávek, dokázal během své 42leté historie zaujmout všechny vrstvy obyvatelstva. S tak bohatou historií a dlouhou životností se 2CV postupně stal skutečnou legendou. Legendární automobil, který si získal velké sympatie, dnes bezpochyby ztělesňuje určitou představu štěstí, bezstarostného a pohodového života.