Ještě týden (7. 7. 2018 – 29. 7. 2018) budou na Tour de France závodit špičkoví cyklisté na špičkových kolech. Excelentní stroje má však i jejich doprovod. „Velitelský“ vůz týmu LottoNL-Jumbo je díky úpravám na míru digitálním centrem týmu. Pojďme se na něj podívat.
Všechny úpravy a přidaná digitální zařízení především zvýšily bezpečnost, pro posádku vozu i cyklisty. Také usnadnily práci šéfovi týmu za volantem, jeho asistentovi na sedadle spolujezdce i mechanikovi na zadním sedadle. Týmový vůz ŠKODA SUPERB SPORTLINE pro Tour de France 2018 po diskusi se členy týmu LottoNL-Jumbo upravil nizozemský importér značky ŠKODA.
Bezpečnost ve voze zvyšuje například zabezpečení držáku náhradních dílů, který je upevněn pomocí systému ISOFIX. Ani při prudkém brzdění tak náhradní kola a jiné součástky bicyklů nelétají po sedadlech.
Díky zabudovanému technickému zařízení, softwaru, několika displejům a také aplikaci, která na hlavním displeji infotainmentu zobrazuje všechny potřebné informace o jezdcích a vývoji závodu, nelétají po voze ani žádné papíry. Všechny potřebné informace má posádka k dispozici on-line.
Velkou pomocí je také vnitřní zpětné zrcátko rozpůlené na dvě části. V jedné je klasické zrcátko, druhá polovina na displeji ukazuje obraz z kamery na pátých dveřích. Řidič tak může lépe vidět cyklisty jedoucí za vozem.
Na displejích manažer a mechanik vidí, který jezdec se s nimi právě snaží spojit rádiem. „Někdy není jasné, který z jezdců hlásí například defekt, protože jsou špatně slyšet,“ vysvětluje týmový manažer Jan Boven. Ten si také pochvaluje, že k tomu, aby se on spojil s jezdci, stačí teď zmáčknout tlačítko u volantu.
Bez spojení není velení. Aby mohla být týmová ŠKODA SUPERB skutečným velitelským vozem, má v zavazadlovém prostoru, přesněji tedy pod jeho podlahou – v místě rezervního kola, technologii pro příjem 4G signálu a Wi-Fi router.