Celosvětové prodeje modelu Prius překročily hranici tří milionů vozů

Autor: Pavel Srp - 6. 7. 2013


Toyota Motor Corporation (TMC) oznámila, že ke konci letošního června přesáhly úhrnné prodeje ikonického modelu Prius s hybridním pohonem hranici 3 milionů vozů.

Model Prius představila TMC v roce 1997, kdy se jednalo celosvětově o vůbec první velkosériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem. Druhá generace následovala v roce 2003 a třetí generace pak v roce 2009.

Mezi první a třetí generací tohoto modelu se TMC podařilo zásadním způsobem snížit náklady na hybridní soustavu, a to o plné dvě třetiny, při současném poklesu emisí CO2 ze 114 g/km na 89 g/km (v evropském kombinovaném jízdním cyklu). TMC dále u Toyoty Prius třetí generace podala 1 261 patentových přihlášek, čímž dosáhla pokroku, který si označení „Prius“ rozhodně zaslouží (odvozeno z latinského výrazu pro „jít vpřed, předcházet“).

TMC již od doby vývoje modelu Prius první generace vnímá technologii hybridního pohonu jako základní směr vývoje nejrůznějších typů ekologických vozidel a klade důraz na vývoj a výrobu základních komponent, jako jsou elektromotory, invertory, akumulátory nebo elektronické řídicí jednotky (ECU), což vede i k nárůstu investic v Japonsku.

TMC bude pokračovat ve svých výzkumných a vývojových aktivitách i investicích do zařízení v Japonsku v rámci vývoje hybridních i dalších nejmodernějších technologií, s cílem dosáhnout udržitelného růstu díky nasazení těchto původem japonských technologií po celém světě.

Ve fiskálním roce (končícím v březnu 2014) TMC plánuje investovat 890 mld. jenů (konsolidovaný údaj, 790 mld. jenů nekonsolidovaný) do vývoje ekologických technologií i do posílení nové platformy a vývoje nejdůležitějších komponent.

Během stejného období TMC rovněž plánuje navýšit investiční výdaje na 910 mld. jenů (konsolidovaný údaj, meziroční nárůst o 7 procent), z toho 440 mld. jen v Japonsku (meziroční nárůst o 9 procent).

Součástí investic do výzkumné a vývojové infrastruktury je i nové V&V zařízení (na ploše 651 hektarů) a nová Technická budova vývoje a výroby hnacích jednotek (dvanáctipodlažní budova o celkové podlahové ploše 100 000 m²) ve městě Toyota City v prefektuře Aiči, která poslouží jako základna vývoje hnacích ústrojí příští generace, a dále Laboratoř aerodynamiky (s možností simulovat vítr o rychlosti 250 km/h) ležící v technickém centru Honsha.

Budoucí investiční výdaje konsolidovaných poboček zahrnují investici společnosti Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE) do rozšíření výroby akumulátorů v závodu Omori ve městě Kosai City (prefektura Shizuoka).

Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru