Buggyra je připravena na překonání dalších světových rychlostních rekordů

Autor: Pavel Srp - 10. 4. 2013


Pondělním testováním na okruhu v Mostě ukončila Buggyra závěrečnou přípravu cílenou na překonání tří světových rychlostně – vytrvalostních rekordů v jízdě závodním tahačem. V případě přijatelné přízně počasí je úvodní pokus vedoucí ke zteči světových rychlostních maxim naplánován na okruhu Dekra na sobotu 13. dubna, čas zahájení 11.30 hod.

Diplomatický triumf

Do Mostu dorazil David Vršecký s týmem, vědom si skutečnosti, že padla poslední administrativní překážka. V pátek totiž do pražského sídla BIRS dorazilo potvrzení licence Mezinárodní automobilové federace FIA, kterou svým podpisem stvrdil pan Jacques Berger. „Musím přiznat, že mi spadl balvan ze srdce. Všechno bylo v chodu, neobdržení licence by se rovnalo zmaření úsilí řady lidí. Rád bych tímto poděkoval zejména panu Luďkovi Kopeckému z Autoklubu České republiky,“ podotkl týmový manažer Jan Kalivoda, do jehož sféry vlivu patřilo vyjednávání s představiteli FIA. Obdržení licence přirovnal k odstranění obalu ze zátky láhve šampaňského, která je připravena ke konzumaci v rámci oslav světového rekordu. „Teď už je to na počasí, Davidovi a Big Boy 2013.“

Strategie stanovena

David Vršecký jako muž, jehož oblíbenou činností je přijímání výzev nemá s hozenou rukavicí sebemenší problém. Zejména po testování, které dopadlo podle jeho představ. „Zkoušeli jsme doslova extrémní úpravu „dakarského“ motoru a dopadlo to dobře. Bude to na hraně životnosti, ale věřím v úspěch,“ dodal dvojnásobný mistr Evropy. Spokojenost vyjádřil i technický ředitel Buggyry a vedle Davida zároveň spolutvůrce speciálu Robin Dolejš. „Teď se pustíme do finálních změn v podobě výměny turba, efektivnějšího chlazení pneumatik a nového software. Jinak se auto nebude až tak moc lišit od klasického závodního speciálu.“ Vedle Davida se testování aktivně zúčastnil i Michal Matějovský, o jehož letošním účinkování v barvách Buggyry se jedná. Z Mostu odjížděl s notně vylepšeným osobním rekordem. „Michal je rychlý, až se naučí lépe pracovat s brzdami, bude ještě rychlejší. Všechno chce svůj čas,“ komentoval Matějovského výkon David Vršecký.

Roudnický trucker, který má na svém kontě již dva světové rychlostní rekordy na letmý (Dubaj, 2004) a pevný (Panenský Týnec, 2008) kilometr má jasno ohledně strategie. Tato je založena na rychlém průjezdu zatáčkami na úkor volnější jízdy na rovných úsecích. Cílem zvolené strategie je maximální úspora pneumatik. Jak se David nechal slyšet, ideální varianta spočívá v překonání světových rekordů na 100 km, 100 mil a v hodinovce během šedesáti minut, poté se může jet domů a začít s oslavami. „Nerad bych opakoval situaci z Lausitzringu 2010, kdy jsem v důsledku explozí pneumatik začínal několikrát znova. Když jede člověk potřetí, je to docela o nervech, vnímá každou vibraci,“ konstatuje David. „Každopádně chceme zvládnout všechny tři světové rekordy. Navíc Robin mě bude chtít s ohledem na zisk dat udržet na okruhu co nejdéle.“ Závodní inženýr Buggyry tento předpoklad potvrzuje. „Pokud je mi známo, světlo bude do sedmi hodin. Neměl bych nic proti tomu, kdyby David zvládl během hodinky všechny rekordy a pak bychom zkoušeli až do tmy co všechno motor unese. Obávám se ovšem, že v tomto ohledu budu přehlasován.“

Víra v oslavy

Středu a čtvrtek stráví David v roudnickém Buggyra Technology Centru prací na vývoji vozu pro evropský šampionát. Na konec dubna je totiž naplánováno další testování. V pátek tým vyrazí směr okruh Dekra, na pozdní odpoledne je v plánu absolvování několika kol. „Nazval bych to klidem před bouří, nikoli ovšem před bouřkou. Chci se ale jenom projet a seznámit s okruhem, než vlezu do kabiny, vymažu si předem z hlavy myšlenky na změny. Věřím, že jsme připraveni a pokud nás nezradí pneumatiky, budeme slavit,“ doufá David na závěr.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru