Aktivace ukazatelů směru, tedy blinkrů probíhá u běžných automobilů už desítky let stejně. Slouží k tomu levá páčka za volantem. Jedna z největších automobilek ale podala na patentový úřad spis, ve kterém to chce řešit jinak. Páčky už nebudou potřeba.
Chcete-li dnes v běžném autě aktivovat blinkr, levou páčkou na volantu pohnete nahoru pro spuštění pravého blinkru, anebo naopak dolů pro spuštění levého blinkru. Volkswagen ale přemýšlí o tom, že by tuto desítkami let prověřenou funkci změnil. Podal si na patentový úřad spis, ve kterém toto nové řešení popisuje.
Volkswagen v patentu pracuje s tím, že by se ukazatele směru ovládaly přímo na volantu, respektive přímo na jeho věnci. Současně s tím by se tam ovládal třeba i tempomat nebo dálkové světlomety i další funkce. Tyto ovladače by se sem přesunuly z bočních ramen, kde je má Volkswagen dnes. Uvidíme, zda se toto řešení dostane do sériové výroby, případně v jaké podobě. Je možné, že ho německý výrobce implementuje jen pro automobily s pokročilým autonomním řízením, ale je také možné, že se do sériových aut nakonec nikdy nedostane.
Mimochodem, Volkswagen před časem oznámil, že do svých aut už nebude montovat volanty s dotekovým ovládáním a že se vrací zpět k původnímu ovládání s fyzickými ovladači. Nefungovalo to totiž tak dobře, jak původně Volkswagen předpokládal a novináři i zákazníci si na dotekové ovládání na volantech stěžovali. Uvidíme, jaký úspěch bude mít revoluční ovládání blinkrů, ale když něco podobného zkoušela Tesla, zákazníci se bouřili. Podobné ovládání mají i některé modely Ferrari, které mají na volantu prakticky všechno od ovládání blinkrů, světel, stěračů až třeba po jízdní režimy.