Zatímco v Praze je úsekových radarů velké množství a řidiči jsou na ně zvyklí, přímo v Brně tento systém měření rychlosti doposud nepoužívají. To se ale má vrzy změnit, radní teď řeší lokalitu.
Vůbec první úsekové měření by se mělo objevit v brněnské Kníničské ulici. Jde o úsek, ve kterém je velmi špatný povrch silnice, v místě se navíc v tuto dobu pracuje a rychlost je tam snížena ze 70 km/h na 50 km/h. Krajští silničáři by měli tuto komunikaci ještě letos opravit, následně je dost pravděpodobné, že bude rychlost znovu zvýšena, tentokrát ale na 60 km/h, na což by měly radary dohlížet i po opravě.
V místě vede poblíž silnice velmi frekventovaná cyklostezka, řidiči ale padesátku překračují. „Myslím, že není chodcům ani cyklistům příjemné, když kolem nich sviští auta vysokou rychlostí. Jde i o pocit bezpečí,“ řekl pro ČTK radní Petr Kratochvíl. Silničáři navíc původní dva pruhy přemalovali na čtyři, ale velmi úzké. A to dělá řadě řidičů problémy, především v kombinaci s vysokou rychlostí. „Jde tedy i o to přizpůsobit rychlost šíři vozovky a zajistit bezpečnější provoz pro všechny uživatele,“ dodal Kratochvíl. Radní plánují, že úsekové měření bude na tomto místě ještě dříve než odstartuje letošní Velká cena motocyklů, která Brno a široké okolí zavalí jak motorkami, tak auty. To znamená, že by se na něj řidiči měli připravit nejpozději do 20. července.
Ostrý provoz na Svitavy
Další nový úsekový radar byl spuštěn u Brna, respektive na silničním tahu Brno-Svitavy. Jakkoliv radary u Kuřimi na Brněnsku a v Lažanech na Blanensku byly umístěny už několik měsíců, doposud platilo, že jen ukazují rychlost a pokuty z nich nechodí. Jenomže to se změnilo a úřady nestíhají.
Silnice Brno – Svitavy je jednou z těch výrazně rušnějších v Česku, kdy tudy projede i 23 tisíc aut denně. Komunikaci má nahradit dálnice, respektive měla už před mnoha lety. Zatím to ale vypadá, že se možná začne stavět až v roce 2030. Ovšem podobných slibů za poslední roky už bylo víc a termín je neustále posunován. Vzhledem k tomu, že v blízkosti tohoto tahu je několik obcí a křižovatek, padla volba na umístění radarů. Platilo ale, že mají pro řidiče hlavně informativní charakter. Od začátku roku se to ale změnilo a radary začaly fungovat v ostrém režimu. A za první dva měsíce roku stihly následně úředníci rozdat stovky pokut. Jen za leden šlo o 1700 přestupků!
V okolí Brna je potřeba se připravit na mnohem více radarů. Nově jsou třeba v Lažanech na Blanensku, kde jen za prvních pár dnů fungování tamní radar změřil vyšší stovky řidičů. A protože je měření rychlosti zjevně potřeba, další radary jsou v plánu na trase z Brna do Vídně. Tam by mělo být měření rychlosti instalováno ještě během března.
Silnici na Svitavy měla nahradit před mnoha léty respektive dálnice?To může napsat jen blbec .Ta dálnice měla stát před 80 léty.Co dodat .D1 se s úspěchem staví od 30 let,od roku2012 se s neuvěřitelnou rychlostí rekonstruuje a na tom všem se se stejným úspěchem živí neuvěřitelné množství politiků,za jejichž platy by se zrekonstruovalo nejedno parkoviště.
Prostě paráda , místo aby se Brno zprůjezdnilo a člověk nestál v kolonách ,tak se zužují pruhy ,dělají se ostrůvky, aby hasiči a sanitky neprojeli křižovatkama, pořád snižování rychlosti – všechny tunely 60km v Praze běžně 80km , vytlačit auta z města….a to všechno klika ekologických zakomplexovaných deb.lů které volíte .
Všiml jste si někdy, herr fritz, jak vypadají ve špičce některé silnice v Brně? Samej fitipaldi, jedno auto, jeden pasažér, je vás moc. Povyházet půlku a furt to bude moc.
Za to může mimo jiné i ten Kratochvíl a vy blbci z Bystrce ho furt volite.
Na pendrek jsou ty okruhy jednoduše řeknu nákaza Evropské unie a tahat a tahat z lidí peníze a z těch co jezdí starými auty ze žebracčenky žebtačenku!
Takže místo toho, aby se doprava v městě zrychlila a zamezilo se zbytečným kolonám, tak se doprava zpomalí a kolony aut budou vytvářet smog, prodlužovat dojezd. Na co pak jsou vybudované městské okruhy.
Kolony se tvoří kvůli tomu, že je tu moc aut. Stejně tak může někdo tvrdit, že smogu přibude, když se dovolí řidičům na to na rovince šlápnout. Noha na plynu = víc zplodin.
K.etén!!!