Automobilka Borgward to se svou reinkarnací myslí vážně a v Ženevě letos představila další dva modely, které doplňují portfolio. Ve Frankfurtu jsme se loni na podzim naživo setkali s modelem BX7, ze kterého máme trochu rozporuplné pocity. Pevně věříme, že se jednalo o předprodukční kus, protože zejména v interiéru bylo provedení některých prvků trochu děsivé. A toho si byli vědomi také zástupci značky, protože když jsme se k vozu dostali napodruhé, už byl zamčený.
Letošní autosalon v Ženevě je místem světové premiéry rovnou dvojice Borgwardů. Označení BX5 a BX6 TS odhaluje, že se jedná stejně jako v případě modelu BX7 o crossovery, případně SUV, chcete-li. Borgward tak sází na aktuální trendy, pokud to bylo správné rozhodnutí, to ukáže až čas.
Borgward BX5 (červená barva) byl uveden jako prototyp, jehož podoba má velmi blízko k sériové produkci. Pod jeho karoserií dlouhou 4 483 mm, širokou 1 876 mm a vysokou 1 677 mm se ukrývá plug-in hybrid. Takže další věc, která je v kurzu. Hybrid by měl kombinovat přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,4 litru u přední nápravy se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a elektromotorem u zadní nápravy a disponovat souhrnným výkonem okolo 258 koní (190 kW).
Model BX6 TS (stříbrné provedení) je výrazný svou splývavou linií střechy. Myslím, že by se v Borgwardu měli začít bát jestli budou stíhat vyrábět… BX6 TS má karoserii dlouhou 4 490 mm a širokou 1 870 mm. K pohonu tohoto modelu pak má sloužit rovněž hybridní systém, v němž přední kola roztáčí přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru, zatímco zadní kola má na starosti elektromotor. Celkový výkon se pak má pohybovat okolo 400 koní.
Automobilka, která se nechala kompletně strhnout SUV a ekologickou mánií by měla v letošní roce spustit prodej modelu BX7 na čínském trhu a v roce následujícím také v Evropě. Nově představená dvojice modelů by měla být v závěsu. No, uvidíme, jak tohle celé dopadne. Aby to zase nebyl jeden velký pád…