2024-Lamborghini_Temerario

Bohatí nejsou hloupí. Raději počkají, než dají víc za stejné Lamborghini, říká šéf italské značky

Autor: Lukáš Dráha - Zdroj: finance.yahoo.com, carscoops.com - Ilustrační foto: Lamborghini - 1. 9. 2025


Když se mluví o miliardářích a majitelích supersportů, většina lidí si představí, že jim nějaké zdražení příliš neublíží. Jenže ani zákazníci značky Lamborghini teď nenakupují auta tak lehce, jak bylo zvykem. Důvodem nejsou jejich snižující se sumy na účtech, ale nejistota kolem amerických cel na evropské zboží.

Lamborghini vyrábí svoje auta výhradně v Itálii, takže je na těchto pravidlech obchodu závislé víc, než by se mohlo zdát. Spojené státy americké jsou pro značku klíčovým trhem a jak připomíná šéf firmy Stephan Winkelmann, nejisté kroky americké administrativy nutí i ty nejmovitější zákazníky vyčkávat. Nejde o to, zda si mohou dovolit auto za vyšší jednotky milionů korun, ale o to, že nikdo nechce zaplatit o stovky tisíc nebo i milionů navíc jen proto, že si objednají auto, ale než přijde, změní se v Americe výše poplatků a auto výrazně zdraží.

Oficiálně se sice hovoří o dohodě na 15% sazbě, ale realita je zatím jiná. Dovoz evropských aut podléhá v USA téměř dvojnásobnému clu, které je aktuálně 27,5 %. To je rozdíl, který už ani pro bohaté není jen symbolický. „Někteří zákazníci čekají, až bude jasno, jiní jsou ochotní jednat o ceně,“ říká Winkelmann.

Pro značku samotnou to neznamená okamžitý propad prodejů. Lamborghini má objednávky na několik let dopředu a čerstvě ohlásilo rekordní tržby přesahující tři miliardy eur. Úspěch zaznamenávají i nové plug-in hybridy, které značka uvádí na trh, a také čím dál pestřejší klientela. Vždyť průměrný věk kupců už klesl pod 45 let a v Asii si nové Lamborghini pořizují i třicátníci.

Otázka stěhování výroby do USA, jak naznačuje Donald Trump, podle Winkelmanna nepřipadá v úvahu. „Made in Italy“ je pro značku podstatnou součástí identity. Lamborghini raději zdraží, než aby se vzdalo svého původu. Už teď navíc ceny některých modelů stouply o 7 až 10 %.

Nakonec je to ale vždy zákazník, kdo rozhoduje, zda si připlatí, nebo naopak s koupí vyčká. A jak dodává šéf značky, milionáři a miliardáři mají k penězům vztah zcela pragmatický: „Jsou bohatí z nějakého důvodu. Vědí, co dělají a proč čekají.“

💸 Ceny pojištění rostou!

Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.

📊 Porovnat a ušetřit

Zabere to jen 2 minuty • Výsledek hned

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru