BMW ukazuje, jak správně driftovat a pálit gumy

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: BMW - 8. 6. 2020


Pokud se oprostíme od faktu, že v posledních letech BMW produkuje spíše velké, pohodlné modely s pohonem všech kol nebo malé modely s pohonem předních kol, stále ještě nabízí několik málo aut s pohonem jen zadní nápravy, dostatečným výkonem a chutí řidiče bavit. Mnoho jich není, to je fakt. Jedním ze zástupců této skupiny je končící generace BMW M4, s jehož pomocí nám jeden z nejpovolanějších lidí německé automobilky ukáže, jak vlastně správně jezdit „dveřma napřed“.

Tím „učitelem“ je Ede Weihretter, instruktor BMW M Driving Experience. Ten nejprve vysvětlí asi to nejdůležitější, čímž je správné sezení a úchop volantu. Možná se vám to zdá jako maličkost, dokonce možná hloupost, ale realita je jiná. Právě to, jestli správně sedíte a držíte volant, může rozhodnout o tom, jestli se vám drift povede nebo ne. Pokud budete sedět moc blízko nebo naopak moc daleko, nebudete mít dostatečný cit v noze na plynovém pedálu, kterým se drift ovládá a udržuje. Stejně důležitá je pozice rukou na volantu. Ede upozorňuje, že tolik rozšířené „mytí talířů“ není vhodné. Volant musíte za každých okolností mít plně pod kontrolou.

Ede pak ukáže, jak takové dělání donutů v jeho podání vypadá. Upřímně, až neuvěřitelně snadno, ovšem instruktor zdůrazňuje, že kromě správného sezení je potřeba velká spousta tréninků a zkoušení. Musíte se naučit cítit volant, plynový pedál i to, co vlastně auto dělá a jestli se vám nepřetáčí pod zadkem do hodin. Ve videu pak zazní také varování o tom, že rozhodně není dobré se podobné věci učit v provozu.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru