S tím, jak Evropská unie zpřísňuje emisní normy, nutí výrobce neustále vyvíjet „čistější“ a „zelenější“ motory. Kvůli tomu se ale obecně motory zmenšují, ubývají jim válce a vlastně i kvůli tomu některé modely končí. Třeba u BMW.
Mnichovská značka bude muset s novou emisní normou a změnou metodiky měření spotřeby paliva (WLTP) poměrně výrazně zeštíhlit svoji nabídku. Už je jisté, že z nabídky zmizí (minimálně dočasně, ne-li zcela) modely jako BMW M3 (M4 zůstane, ale dostane filtr pevných částic a ocelový kardan místo karbonového, aby se tam filtr vešel), osmiválcové M550i, ale také M760Li s fenomenálním vidlicovým dvanáctiválcem. Podle informací slovenského magazínu TopSpeed.sk se ale chystá také pozastavení výroby modelů X1, X2 a řady 7 s pohonem všech kol xDrive.
To znamená, že oba malé crossovery budou v nabídce pouze s pohonem předních kol a naopak vlajková loď značky pouze s tím zadním. V obou případech jsou jsou však v nabídce také verze, které se s pohonem jedné nápravy nenabízejí, ty tak z nabídky úplně vypadnou. Toto přerušení výroby má platit prý už od května 2018. Jak dlouho bude tato situace trvat však slovenský server neprozradil.
Český server Autorevue.cz ale tvrdí, že BMW pozastaví výrobu všech benzinových verzí řady 7. Zástavba filtru pevných částic a další nezbytné úpravy, které by bylo potřeba provést, se zdají být velmi složité. Do nabídky se tak benzinové verze mají vrátit až při modernizaci, která se očekává v příštím roce.