Vývojový testovací vůz BMW Group „Power BEV“, představené v rámci akce #NEXTGen, ukazuje, co všechno je nyní technicky možné. Vozidlo je vybaveno třemi elektromotory páté generace a dosahuje maximálního celkového výkonu přesahujícímu 530 kW/720 koní. Pohon mu umožňuje snadno zrychlit z 0 na 100 km/h pod tři sekundy, což je lepší hodnota než u BMW M5.
Cílem vývojového týmu bylo stvoření experimentálního vozidla, které překvapí jak schopnostmi podélného zrychlení, tak i v oblastech příčné dynamiky. A navíc, jak řidiči od značky BMW očekávají, vůz nebyl navržen pouze pro rychlost v přímce, ale vykouzlí na řidičově tváři úsměv i při dynamických průjezdech zatáčkami.
Inženýři podvozku a pohonného ústrojí spolupracovali velmi úzce až do samého závěru projektu s cílem maximalizovat výkony vozidla. Klíčovým prvkem dynamiky je fakt, že dva elektrické motory na zadní nápravě jsou ovládány zvlášť. Tím se dostává do hry funkce elektrického vektorového řízení dynamiky, která umožňuje maximalizovat množství přenášené síly, a to i při extrémně dynamických jízdních manévrech.
Výsledek je účinnější a přesnější než při použití samosvorného diferenciálu, protože aktivní, přesně cílené změny v přenosu sil jsou možné v jakékoliv jízdní situaci. Naproti tomu samosvorný diferenciál vždy reaguje až na rozdíl rychlosti otáčení poháněných kol.
Systém pohonu se skládá ze tří jednotek elektrického pohonu páté generace, přičemž každá z nich se skládá z elektromotoru, související výkonové elektroniky a regulačního členu v jednom pouzdře. Jeden je umístěn na přední nápravě a dva (dvojitá pohonná jednotka) na zadní. Dalším zajímavým aspektem této generace pohonu je kromě přitažlivého výkonu i fakt, že je vyroben zcela bez využití vzácných materiálů. Elektrický motor tohoto typu bude pro sériovou výrobu představen v novém modelu BMW iX3. Tomu ale bude k pohonu stačit pouze jeden, nikoliv tři motory.
Pohon „Power BEV“ je v současné době testován karoserii sériového BMW řady 5, které posloužilo jako dárce orgánů. Integrace tohoto systému pohonu do sériového vozu je složitým technickým úkolem, jehož se podařilo dosáhnout absolutně bez omezení v oblasti prostoru pro cestující. Díky tomu je nyní mnohem snazší tento koncept pohonu důkladně posoudit po boku jeho alternativ.
Zároveň to umožnilo inženýrům, aby ještě efektivněji prozkoumaly možnosti, které se otevřely použitím dvou samostatně ovládaných elektrických motorů na zadní nápravě a systému elektrického vektorového řízení dynamiky.