2020-07-zahajeni-vyroby-bmw-4- (4)

Jestli mají prémiové značky v něčem oproti jiným náskok, pak jsou to hlavně možnosti příplatkové výbavy. Připlatit si můžete prakticky za cokoliv, Ať jsou to lepší materiály čalounění, lepší hudební aparatura nebo komfortní výbava. Zní to velmi lákavě, ale má to háček. Už tak drahá auta jsou po pár kliknutí myší v konfigurátoru rázem i o stovky tisíc dražší. V dnešní době platí, že co jednou do konfigurátoru zadáte a následně zaplatíte, to také následně budete mít. Ovšem tato doba se postupně mění.

Adaptivní podvozek jen na pár měsíců

BMW v rámci online tiskové konference představilo svou horkou novinku, která se příplatkové výbavy týká. V brzké budoucnosti totiž chce zákazníkům nabídnout možnost si za některé prvky výbavy připlácet jen na omezeně dlouhou dobu. To znamená, že jejich nové auto sice bude umět vyhřívat sedadla nebo volant, bude mít přednastavené některé asistenty, ale používat je bude možné pouze v případě, že majitel vozu zaplatí předplatné. To bude moci být aktivováno na dobu od tří měsíců do tří let.

Teoreticky byste si tak mohli právě vyhřívaná sedadla předplatit jen na zimu a přes léto ušetřit. Kromě toho by mělo být možné si předplácet adaptivní M podvozek nebo třeba zvuk motoru, který produkují reproduktory. Možnostem předplatného se meze nekladou, bude záležet jen na automobilce, co do něj zahrne a jak.

BMW vydá v červenci aktualizaci software, která přijde s mnoha novinkami

Reakce se různí

Nedává vám to smysl? Pak si uvědomte, že stále víc aut si lidé pořizují na nějakou formu leasingu. Ve chvíli, kdy auto po najetí předem stanovených kilometrů nebo uplynutí doby leasingu vrací, je tahle výbava vlastně zbytečná, protože by ji nový majitel nemusel chtít. Anebo naopak bude chtít nějakou další, kterou první uživatel neměl.

Díky systému předplatného tak bude moci auto splňovat požadavky mnohem většího spektra zákazníků. Zároveň je na pořadu dne otázka, zda bude možné si vybrané funkce předplatit napořád.

O této novince informoval mimo jiné magazín cnet.com, který se zamýšlí nad tím, že to k určitým skupinám zákazníků není fér. Právě na jeho webu se rozjela celkem bouřlivá debata těch, pro které je toto velkou a zatím ne moc přijatelnou změnou. Obdobně se rozčiluje také uživatelka twitteru se jménem Brianna Wu. Ta se ve svém tweetu vyjádřila následovně: „Je mi líto, ale pokud tato novinka projde, už nikdy si nekoupím nové auto. Nikdy. Existuje množství jiných aut bez tohoto nesmyslu.“