Posledních pár dnů hýbe světem kauza s podvody při měření emisí, Volkswagen prý falšuje měření a jeho auta vydávají do ovzduší několikrát víc škodlivých látek, než kolik je povoleno a kolik bylo naměřeno při laboratorním měření. Šuškalo se ale také o tom, že podobné praktiky provádí také automobilka BMW, ta ale vydala oficiální prohlášení, ve kterém tyto skutečnosti dementuje. Však si ho přečtěte sami:
Prohlášení BMW Group k aktuální diskusi o vznětových motorech
BMW Group nemanipuluje ani neobchází žádné emisní testy. Dbáme zákonných předpisů v každé zemi a plníme všechny místní požadavky na testování a zkoušky.
Jinými slovy to znamená, že emise vypouštěné z výfuků našich vozů jsou stejné, ať již motory běží na testovací stolici nebo v reálném provozu.
Procesy a závazné předpisy uvnitř BMW Group jsou ve všech úrovních vývoje nastaveny tak, aby zamezily pochybením.
Dvojice studií prováděných ICCT potvrdily, že BMW X5 a dalších 13 vozidel BMW úspěšně prošly testy na množství vypouštěných emisí NOx. Mezi hodnotami v laboratorních testech a testování v reálných podmínkách nebyly shledány odchylky v množství produkce NOx.
Jsme připraveni diskutovat o našich testovacích procedurách s odpovídajícími autoritami a kdykoliv poskytnout automobily k testům.
Význam vznětových motorů pro dosažení limitů CO2
Odpovědné orgány po celém světě a zejména v Evropské unii nastavují náročné standardy pro produkci CO2 a dalších emisí. Předpisy, které Evropská unie nastavila pro rok 2020, je možné splnit pouze při intenzivním využívání vznětových motorů a další elektrifikací.
Proces snižování emisí CO2, jehož bylo v posledních letech dosaženo v Evropě, umožnily z velké části právě vznětové motory. A splnění budoucích požadavků bez nich nebude možné, protože vznětové motory vykazují o přibližně 15 až 20 procent méně CO2 než srovnatelné zážehové motory.
V rámci programu BMW EfficientDynamics jsme v posledních letech investovali značné prostředky na optimalizaci technologie vznětových motorů.
Vznětové motory mají v rámci celosvětové produkce podíl 38 procent. V Evropě konkrétně 80 %, v Německu 73 % a v USA 6 %. To znamená, že jde o přibližně 20 000 vozidel prodaných na americkém trhu v roce 2014.
Emisní standardy Euro 6, které vstoupily v platnost 1. září 2015 a jsou vyžadovány u každého nového prodaného automobilu, přinášejí další ochranu životního prostředí i zákazníků.
Aby se zmenšil rozdíl mezi výsledky měření spotřeby paliva v testech a v reálném prostředí, připravuje Evropská unie nový testovací cyklus (WLTP), který bude měřit emise v reálnějších podmínkách provozu. Tento test je známý také jako Test reálných emisí, zkráceně RDE (Real Driving Emissions). My tuto snahu, která bude lépe informovat zákazníky, podporujeme a jsme pro její maximálně rychlé prosazení.
Co si o tom všem myslíte? Jak na vás tahle kauza působí? Podělte se s námi o své názory v komentářích!