Ačkoliv většina značek v poslední době skloňuje hlavně ekologii, autonomní jízdu a bezpečnost, je to naštěstí ještě BMW, které se rozhodlo, že alespoň na chvíli nechá všechny ty nudné nesmysly spát. Místo toho nás naučí, jak co nejlépe a nejefektivněji zrychlit z místa na stovku!

Zní to jako legrace, vždyť prostě jen stačí zašlápnout plynový pedál až do podlahy a jet, co to dá. Jenomže na takové “obyčejné” zrychlení má vliv velká spousta proměnných. Tou první je podle BMW, a také podle logiky, aerodynamika. Ta je pro konečnou rychlost auta opravdu nesmírně důležitá. V rámci zrychlení jen na 100 km/h ale rozhodně nehraje tu zásadní roli. Opravdu důležitá je až při těch opravdu vysokých rychlostech, ostatně právě proto většina supersportovních automobilek zaměstnává ty největší experty přes aerodynamiku, a proto jejich výsledky práce často vypadají nesmírně futuristicky.

Ale zpět k BMW. To totiž připouští, že důležitějším faktorem než aerodynamika, je hmotnost. Tato veličina je nejspíš tím nejdůležitějším, s čím pracují závodní týmy napříč celým motorsportem, ale i samy automobilky. Stejně důležitý je i poměr hmotnosti a výkonu. Jakmile se tyto veličiny dostanou do ideálních hodnot, vězte, že máte v ruce opravdu hodně zajímavé auto. 😊

Důležité jsou ale i asistenční systémy. Ano, ty nenáviděné, ty věčně propírané a podle některých zcela zbytečné. Jenomže už nejsme v dobách krále Klacka a všechny asistenční systémy není potřeba proklínat, ale spíše se s nimi naučit žít a pracovat. Jedním z takových systémů je i Launch Control. Právě tento systém pomůže z klidu odstartovat bez zbytečných prodlev a s ideálními otáčkami, díky čemuž se nakonec v konečné rychlosti můžete dostat na úplně jiná čísla, než jakých byste dosáhli bez tohoto systému.