Vrcholné německé sedany se proti sobě postavily při závodě na dráze. Který z nich bude rychlejší? Vyhraje souboj novinka v podobě BMW M5 a nebo to bude již na trhu zabydlený Mercedes-AMG E 63 S?

Technické údaje slibují, že by to měl být souboj spíše vyrovnaný. Obě auta používají dvěma turbodmychadly přeplňované vidlicové osmiválce spojené s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Trochu se liší jen technickými údaji z hlediska některých čísel.

Zatímco Mercedes-AMG E 63 S nabídne ze svého čtyřlitrového motoru 456 kW/612 koní a 850 Nm, v případě BMW M5 jde o 4,4litrový motor s výkonem “jen” 447 kW/600 koní a 750 Nm točivého momentu. Hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h je u obou aut stejných 3,4 sekundy, ovšem maximální rychlost je vyšší u zástupce z Bavorska, nikoliv však výrazně. V základu mají obě auta elektronicky omezenou rychlost, v případě příplatkových paketů (u mercedesu je to AMG Driver’s Package, u BMW jde o M Driver’s Package) se omezovač rychlosti posouvá na 300 km/h (AMG), respektive na 305 km/h.

Ve videu uvidíme několik disciplín, které testéři s oběma auty absolvovali. Kromě klasického sprintu na čtvrt míle to byla také zkouška brzd. Další disciplínou bylo pružné zrychlení. A jak to dopadlo? Který německý supersedan byl rychlejší? Podívejte se na video, možná budete překvapení. A nebo možná ne.