BMW M3 patří po desetiletí mezi ikony sportovních aut. Jeho nejnovější verze sice přinesla lehkou kontroverzi, když dostala ty velké ledvinky, ale osobně jsem přesvědčená, že to opovržení jimi už dávno pominulo. Nejnovější generace dostala také verzi Competition, což znamená výkon 510 koní. Asi se shodneme, že to není nic pro slečinky. Ovšem to, co právě s touto verzí udělal AC Schnitzer už je jen pro opravdové odvážlivce a zkušené piloty.

A začneme hezky od podlahy. Tradiční německý úpravce BMW zvýšil výkon na 590 koní a točivý moment na 750 Nm. A mimochodem, nejde o žádný „garážový tuning“. Úpravce si za svou prací stojí a na vše poskytuje čtyřletou záruku.

Přečtěte si také:  Test BMW M4 Coupé s manuální převodovkou (2021)

Ke zvýšení výkonu a točivého momentu dopomohly úpravy řídící jednotky i montáž nového výfukového potrubí. To je nyní zakončeno dvojicí karbonových koncovek na každé straně nárazníku, přičemž nutno říct, že nový výfuk zní prostě skvěle.

Aby bylo na první pohled jasné, že tohle BMW M3 Competition není jen tak nějaké, přidal AC Schnitzer řadu designových, ale zároveň funkčních detailů. V prvé řadě přidali snížený podvozek, který může auto dostat auto níž k zemi až o 20 mm. Nicméně úpravce zdůrazňuje, že podvozek není zbytečně tvrdý. Ostatně, drží se toho, že lepší být rychlý než přehnaně tvrdý.  

Přečtěte si také:  Jaký reálný výkon má nové BMW M3? Test na brzdě překvapí

Přední lízátko pod nárazníkem zvyšuje při rychlosti 200 km/h přítlak až o 40 kilogramů, střešní spoiler přidává dalších 20 kilogramů a křídlo dokonce zvládne až 70 kilogramů. K celku musíme zmínit ještě nová kovaná, pevná a lehká kola s označením AC3. Vpředu mají pneumatiky rozměr 285/30 R20 a vzadu 295/30 R20.

Přidat komentář