BMW bude mít nový závoďák. Bude vycházet z BMW M2, ale pod kapotou bude mít jen čtyřválec. Nový základní závoďák BMW M2 Racing přijde v červnu a bude to vstupní brána za volant továrních závodních bavoráků.
Pod kapotou BMW M2 Racing nebude řadový třílitrový šestiválec, ale bude tam dvoulitrový čtyřválec, který pochází BMW řady 2 Gran Coupé. Pohánět bude auto 313 koňmi a maximum točivého momentu je 420 Nm. BMW říká, že tohle auto zvládne jet až 270 km/h. Zajímavé také je, že tady nebude sekvenční převodovka, ale kvůli ceně tu bude sedmistupňová automatická převodovka s upraveným softwarem od BMW M Motorsport. A speciální software dostalo i auto, protože dokáže nabídnout specifické jízdní režimy BMW M Motorsport a má nastavitelný omezovač rychlosti v boxech.
Poháněná jsou samozřejmě pouze zadní kola, mezi kterými je mechanický samosvorný diferenciál s vlastním chlazením. Perfektní ovladatelnost zajistí pevný sportovní podvozek KW a stavitelné přední i zadní stabilizátory. A k tomu je tady také brzdový systém BMW M Compound.
A co v interiéru? Je to závodní auto, takže tady najdeme ochranný rám, který je svařovaný podle standardů DMSB a splňuje nejnovější pravidla FIA. Je tu samozřejmě také závodní sedadlo Sabelt GT-AM, vícebodové bezpečnostní pásy a hasicí přístroj. Překvapením je, že i když jde o čistokrevný závoďák, je vybaven klimatizací. Zvenku jsou LED světlomety, speciální přední spojler, ale také odlehčená střecha. Karoserie bude u všech aut z výroby lakována do barvy U300 Alpine White III. Mezi volitelné doplňky bude patřit zadní křídlo, box na závaží, datalogger, brzdové destičky Endless pro vytrvalostní závody, ještě lepší závodní sedadlo Sabelt GT-Pro, systém pneumatického zvedání vozu, tlumič výfuku s nastavitelnou klapkou, světlo pro startovní číslo, sada pro spolujezdce, ochranná plachta a také polepy M Motorsport.
„Vůz je cenově dostupný a zároveň nabízí závodním týmům i jezdcům nekompromisní výkon, odolnost a ryzí radost z jízdy,“ řekl generální ředitel BMW M Franciscus van Meel.
Vývoj vozu začal v listopadu 2023 a zahrnoval testování prototypů zaměřených na pohonné ústrojí, jízdní dynamiku a vytrvalost, přičemž testovací vůz pro vytrvalostní zkoušky najel kolem 30 tisíc ostrých kilometrů. BMW M2 Racing se na závodní tratě vydá v roce 2026, prodej začne už letos v červnu a cena bude začínat na 98 tisících eur. Bude za ni auto v základu, ale přesto kompletně vybavené a připravené rovnou na závodní okruh.