BMW Group má hned dva důvody, proč slavit titul Motor roku 2013

Autor: Pavel Srp - 6. 6. 2013


BMW Group rozšířilo svoji sbírku ocenění v rámci mezinárodní ankety Motor roku o další dvě vítězství v jednotlivých kategoriích. Nejnovější oceněné pohonné jednotky v rámci dané globálně respektované ankety se vyznačují sportovním projevem aktuálních modelů BMW a MINI, který je kombinován s příkladnou úsporností. Loňský triumf zopakoval ve své kategorii zážehový čtyřválec 2,0 litru využívající technologie BMW TwinPower Turbo, který lze nalézt například v BMW řady 1, BMW řady 3 a BMW řady 5. Ještě o jedno vítězství více, tedy celkově tři, má čtyřválec 1,6 litru MINI TwinPower Turbo v modelu MINI Cooper S. Cena Motor roku 2013 byla vyhlášena 5. června 2013 na výstavě Engine Expo ve Stuttgartu.

Základním pilířem úspěchu obou motorů BMW Group bylo také v letošní anketě Motor roku spojení působivého podání síly ve spojení s neobyčejnou úsporností. O celkovém vítězi, ale také o vítězích jednotlivých kategorií rozhoduje mezinárodní porota 84 motoristických novinářů z 35 zemí celého světa. Daný úspěch ve dvou kategoriích je oceněním pro globální vývojové zkušenosti v oblasti hnacích jednotek. Od roku 1999 získalo BMW již více než 60 vítězství v jednotlivých kategoriích nebo v celkovém hodnocení.

Technologie BMW TwinPower Turbo se opět prosadily v objemové kategorii 1,8 až 2,0 l. Ve vítězném čtyřválcovém motoru BMW o objemu 2,0 l se spojují technologie dvoukomorového turbodmychadla twin-scroll, vysokotlakého přímého vstřikování High Precision Injection a plně variabilního rozvodu BMW Valvetronic. Verze daného motoru s výkonem 180 kW/245 koní je použita v modelech BMW 328i, BMW 528i, BMW Z4 sDrive28i, BMW X3 xDrive28i a BMW X1 xDrive28i.

Druhý letošní vítěz své kategorie získal toto ocenění již potřetí za sebou, a to opět pro svoji kombinaci výkonnosti a efektivity. Přeplňovaný čtyřválec 1,6 litru s technologií MINI TwinPower Turbo opět dominoval kategorii 1,4 až 1,8 litru. Je vybaven dvoukomorovým turbodmychadlem twin scroll s funkcí krátkodobého zvýšení výkonu Overboost, přímým vstřikováním paliva a ventilovým rozvodem pocházejícím z technologie Valvetronic. Nejvyšší výkon tohoto motoru činí 135 kW/184 koní a umožňuje MINI Cooper S zrychlit z klidu na 100 km/h během 7,0 s, a přitom v kombinovaném režimu spotřebovat jen 5,8 l/100 km. Tato vysoce účinná pohonná jednotka je nyní k dispozici také v modelech MINI Cooper S Countryman a MINI Cooper S Paceman, kde může být spojena také s pohonem všech kol ALL4.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru