BMW Group je celkovým vítězem ankety Motor roku 2015

Autor: Tisková zpráva -   18. 6. 2015


Čtveřice vítězství v nejnovější mezinárodní anketě Motor roku demonstruje schopnosti BMW Group ve stavbě nejlepších motorů na světě. Hnací ústrojí BMW i8 zaznamenalo vítězství ve dvou třídách a současně také celkové prvenství, dalšího triumfu ve své třídě dosáhl motor BMW M3 a BMW M4.

Zážehový tříválec BMW TwinPower Turbo BMW i8 zvítězil nejen ve své třídě, ale současně zaznamenal úspěch rovněž jako nejlepší „nový motor“. Kombinace spalovacího motoru a elektromotoru získala nejvyšší ocenění Motor roku 2015. Na první příčce v segmentu motorů s objemem od 2,5 do 3,0 litru se umístil zážehový řadový šestiválec M TwinPower Turbo, který pohání BMW M3 a BMW M4.

BMW-i8-motor-pohonny-agregat

Tento čtyřnásobný úspěch v mezinárodní anketě Motor roku 2015 znamená pro BMW Group potvrzení výjimečného potenciálu souboru technologií Efficient Dynamics, které od roku 2007 přinášejí soustavné zvyšování radosti z jízdy při snižování spotřeby paliva a produkce emisí.

Mezinárodní anketa Motor roku (Engine of the Year) se poprvé vyhlašovala v roce 1999. Od té doby motory používané ve vozech BMW získaly 66 vítězství ve svých třídách. Každý rok porota složená ze 65 motoristických novinářů z 31 zemí volí nejlepší motory svých kategorií. Letošní vítězové byli oznámeni ve středu 17. června 2015 na výstavě Engine Expo ve Stuttgartu.

Zážehový 3válec BMW i8 má výkon 170 kW/231 koní a pohání zadní kola, zatímco elektromotor s výkonem 96 kW/131 koní, získávající energii z lithium-iontového akumulátoru, který lze dobíjet i z běžné domácí elektrické zásuvky, dodává sílu předním kolům. Speciálně pro tento model vyvinutý plug-in hybridní hnací systém je vývojem společnosti BMW Group a umožňuje jízdu na čistě elektrický pohon do vzdálenosti 37 km (v měřícím cyklu EU), a to až do rychlosti 120 km/h. Hnací soustava poskytuje dokonalé spojení se silnicí, protože současně funguje jako plně aktivní pohon všech kol s variabilní distribucí hnací síly mezi nápravy. Výkonnější spalovací motor, pohánějící zadní kola, využívá elektromotor v přídi pro zvýšení dynamiky, která je pro značku BMW charakteristická, současně ale pomáhá dosahovat zcela výjimečné hospodárnosti. BMW i8 je schopné z klidu na 100 km/h zrychlit během 4,4 s a v kombinovaném cyklu pro plug-in hybridní vozy spotřebuje jen 2,1 l/100 km benzinu a 11,9 kWh elektřiny. Tyto parametry znamenají produkci emisí CO2 jen 49 g/km.

Přečtěte si také:  Čeští řidiči se řadí mezi konzervativnější. Projevuje se to lpěním na osvědčených značkách i nedůvěrou v moderní trendy

Zážehový řadový 6válec M TwinPower Turbo v BMW M3 a BMW M4 se ve světě přeplňovaných motorů vyznačuje vysokootáčkovou koncepcí, která se projevuje lineární dodávkou výkonu v širokém spektru otáček a jedinečným zvukem. Technologie M TwinPower Turbo zajišťují, že maximum točivého momentu motoru je k dispozici v nebývale širokém rozpětí otáček. Další specifickou vlastností tohoto motoru je příkladná hospodárnost.

Štítky: , , , , , , , , , , , , , ,


google_news Odebírejte auto-mania.cz na Google News!


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *