BMW 740e: čtyřválec a elektromotor nabízí 326 koní při spotřebě 2,0 l/100 km – foto

Autor: Jan Karlík - 17. 7. 2016


Máme tu další výtvor divize BMW iPerformance. Tohle oddělení sdružuje pod jednu střechu a vyvíjí plug-in hybridní modely značky BMW. Jejich posledním počinem je největší a nejluxusnější řada 7, která může být ve své krátké i dlouhé verzi a dokonce i s pohonem všech čtyř kol xDrive.

Ve všech verzích vozu, které jsou k dispozici –  BMW 740e iPerformance, verze s prodlouženým rozvorem 740Le iPerformance nebo model s pohonem všech čtyř kol 740Le xDrive iPerformance, dostanete stejný technologický základ. To znamená skromný zážehový čtyřválec pod dlouhatánskou přední kapotou. Ten má objem dva litry a výkon 258 koní (190 kW) a točivý moment rovných 400 Nm. K tomuto zážehovému agregátu se přidává ještě elektromotor o výkonu 113 koní (83 kW) a 250 Nm, který se spoléhá na akumulátory o kapacitě 9,2 kWh. Podobnou kombinaci známe už z BMW X5 40e, ve kterém docela hezky funguje.

Jak určitě dobře víte, celkový výkon takové pohonné soustavy se nedá jednoduše sečíst. Na základě složitějších propočtů inženýrům z BMW vyšel celkový výkon na hodnotě 326 koní. A teď ještě jedno důležité číslo. Radši se pohodlně usaďte, jinak vám totiž hrozí pád ze židle doprovázený velmi hlasitým smíchem. Nová řada 7 divize iPerformace totiž v laboratořích (a tudíž podle logiky EU také na silnicích) jezdí za 2,0 až 2,2 l na 100 ujetých kilometrů. Takže promasírujte bránice a můžeme pokračovat dál.

Přestože spotřebě se můžeme smát, dynamické parametry mají za následek lehké zatuhnutí úsměvu. V této specifikaci totiž dokáže sedmička zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 5,3 sekundy! Takovou hodnotu dostanete v případě verze 740Le xDrive, o desetinu pomaleji to zvládne krátká verze 740e s pohonem zadních kol, další desetinu si přidejte k verzi s prodlouženým rozvorem. A to jsou vážně slušná čísla.

Verze iPerformance přijíždí s velice slušnou standardní výbavou. V základu tak najdete například LED světlomety, klíč s displejem, satelitní navigace ConnectedDrive či multimediální systém iDrive s podporou dotykových funkcí a gest. Cenovku automobilka zatím neuvolnila, nicméně asi chápete, že zadarmo to nebude. Pravděpodobně i v tomto případě bude platit, že pokud chete být „eko“, pořádně za to zaplatíte. A co si o tom myslíte vy? Dává vám taková verze smysl?


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru