Tým Big Shock! Racing postaví na start Rallye Dakar 2022 dva závodní kamiony. Sestava posádek české fanoušky Dakaru určitě potěší. Do kabin sedlčanských speciálů nastoupí staří známí. Osvědčeného Karla bude pilotovat Martin Macík, který zažije svůj 10. dakarský start, podporovat ho budou sehraní kolegové, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda. Nového vylepšeného Arnošta bude řídit Martin Šoltys, do navigátorského sedadla se vyhoupne Roman Krejčí a technicky bude posádku jistit mechanik Jakub Jiřinec.
Ačkoliv je před Dakarem potřeba stihnout ještě spoustu práce, všichni závodníci týmu Big Shock! Racing už se těší na společnou lednovou jízdu legendárním dálkovým závodem.
Musíme si pomáhat
Big Shock! Racing několik let usiloval o možnost vyslat na Dakar dva závodní kamiony. Jeho letošní úspěchy, 4. místo a 3 vyhrané etapy, pomohly přání členů týmu i mnoha fanoušků naplnit. Byly postaveny nové závodní speciály a přizváni další zkušení závodníci. „S Martinem Šoltysem se máme rádi, jsme v kontaktu, pravidelně se potkáváme na závodech. Martin má spoustu zkušeností, sedli jsme si a povedlo se nám najít společnou cestu. On sám si pak vybral Jakuba Jiřince, se kterým spolupracuje. A při hledání navigátora nás šťastné okolnosti dovedly za Romanem Krejčím. Za mě super sestava. Kluky jsme rádi přivítali v týmu a věřím, že nám to dobře pojede,“ říká šéf týmu Martin Macík starší.
https://www.facebook.com/bigshockracing/photos/a.10150122921746802/10159890026276802/
Dva vyladěné speciály, postavené v sedlčanských dílnách mechanickým týmem MM Technology podle vývoje Martina Macíka staršího, se budou na trati dalšího ročníku Rallye Dakar vzájemně podporovat. „Mít v závodě dva kamiony je určitě výhoda. Pokud půjde vše podle plánu, já i Martin se budeme snažit jet co nejvíce vpředu a současně být vzájemně na dohled. Budeme o sobě vědět, budeme si pomáhat. Když se na trati cokoliv stane, zastavíme, vytáhneme se z duny, pomůžeme si s opravou, podělíme se o díly nebo pneumatiky,“ říká Martin Macík.
Obě posádky ještě před Dakarem plánují i společné tréninkové jízdy. Palubní mechanik Jakub Jiřinec už také zapadl do party v sedlčanských dílnách, kde tráví dlouhé dny, aby nový vůz dobře poznal a dokázal si na trati poradit s opravami.
Nová posádka se těší na první jízdu v kamionu s čumákem
Členové posádky Martina Macíka ve stejné sestavě pojedou už třetí společný Dakar. Tomášek bude Macíka navigovat posedmé. Dobře se znají, a každý ví, co může od spolujezdců očekávat.
Martin Šoltys s Romanem Krejčím a Jakubem Jiřincem se zatím úspěšně sžívají. „Máme za sebou první společné setkání naší posádky. A myslím, že spolupráce bude dobrá. Jsem rád, že do toho Roman Krejčí jde s námi. Má z Dakaru zkušenosti. Na motorce jel v kategorii bez asistence, takže ho jen tak něco nerozhodí a věřím, že s navigací v kamionu nebude mít problém,“ říká Martin Šoltys, který se na Dakar vydá už popáté.
Roman Krejčí se v lednu postaví na svůj 3. dakarský start. Vyrovnaný a přátelský závodník, který je pověstný svou ochotou pomoci ostatním, bude pro sestavu v kabině jistě cennou oporu. Do tajů navigace kamionů ho bude zasvěcovat František Tomášek.
Martin Macík představuje Arnošta. Je to nový kamion týmu Big Shock! Racing pro Rallye Dakar 2022
Noví členové týmu se v tuto chvíli nejvíc těší až poprvé vyzkouší nový speciál. „Ještě jsme se nesvezli. Vše je čerstvé. Arnošta jsme zatím viděli jen v dílnách. Počkáme až kluci v Sedlčanech auto upraví po návratu z Rallye du Maroc. Pak začneme trénovat. Jsem zvědavý na auto s čumákem, bude to změna. Ale věřím, že Martin kamion v Maroku otestoval dobře, všechno bude fungovat a nové úpravy se na Dakaru osvědčí,“ říká Martin Šoltys.
S rozšířením závodního týmu souvisí i posílení servisního zázemí. Tým Big Shock! Racing proto vyšle na příští Dakar i nová doprovodná vozidla a rozroste se také parta mechaniků, kteří budou technický servis zajišťovat. Týmy by měly podle předběžných zpráv své závodní o doprovodné vozy odevzdat pořadatelům v Marseille, odkud poplují trajektem do Saúdské Arábie, na přelomu listopadu a prosince. Do té doby musí mechanici stihnout techniku perfektně připravit.