S výkonem 300 koní pod kapotou by se teoreticky už nic dalšího vymýšlet nemuselo. Výkon to je na auto vážící necelé 1,5 tuny docela slušný. Jenže po chvíli si i na to člověk zvykne a chce víc. Co pak? Může svůj Volkswagen Golf R zavézt ke specialistům z B&B Automobiltechnik.
Tady to totiž nejsou žádná ořezávátka a zběsilých Volkswagenů se nezaleknou. Vždyť z už tak ostrého Volkswagenu Polo R WRC vytvořili chilli papričku, na kterou musíte opravdu opatrně, 362 koní je docela hodně…
V této dílně dokáží z dvoulitrového přeplňovaného motoru TSI s původním výkonem 300 koní a s 380 Nm točivého momentu vydolovat dokonce 360 koní a 450 Nm. A to v první fázi, v základní úpravě! Ta zahrnuje obyčejné přehrání software v řídící jednotce a stoji 1 298€.
Kdyby to nestačilo, je tady Stage 2. Ta kromě chipu zahrnuje nové – s větším průměrem – výfukové svody a sportovní katalyzátor. Výkon se v tomto případě zvedne na 385 koní a 480 Nm a zaplatíte za to 3 950€.
Pokud by vám ani to nestačilo, pak jste za prvé blázni, a za druhé tu je ještě Stage 3! Výchozí hodnoty budou 420 koní a 530 Nm. Ještě, že má Golf R pohon všech kol… Aby se takového výkonu dosáhlo, bylo nutné ke Stage 2 přidat ještě nové turbdmychadlo B&B, nový systém sání a kompletní nové výfukové potrubí od motoru až dozadu, koncovky jsou přímo od úpravce B&B. Úprava však není levná a násrůst 120 koní si z vašeho účtu vyžádá odčerpání 10 000€.
Úpravy se samozřejmě neomezily jen na výkon. Upgrade si můžete poručít na brzdy i na podvozek. B&B Automobiltechnik mají připravené speciální brzdové kity se čtyř- nebo šestipístkovými brzdiči a nebo kompletní podvozky vyvíjené a otestované přímo pro Golf R. I tady však sáhnete hlouběji do kapsy. Máte však jistotu, že auto bude po úpravě opravdu fungovat! Šli byste do toho? :)
-PS-