Společnost Continental zakoupila menšinový podíl ve společnosti AEye, která je průkopníkem v technologii senzorů, a upevnila tím své vedoucí postavení v oblasti asistovaného a autonomního řízení. Americká společnost AEye, sídlící v kalifornském městě Dublin, vyvinula přesnou a vysoce účinnou technologii lidaru s dlouhým dosahem. Společnost Continental plánuje nasazení této technologie v masovém měřítku v osobních i nákladních automobilech. Zahájení hromadné výroby se plánuje na konec roku 2024.
Vedle kamer a radarů patří lidarové senzory mezi stěžejní technologie, používané v systémech autonomního řízení. Společnost Continental má s lidarovými senzory více než dvacetileté zkušenosti. V roce 2019 se tržby této technologické společnosti, vykázané z prodejů systémů asistovaného řízení, vyšplhaly na 2 miliardy euro, čímž se v tomto růstovém tržním segmentu zařadila mezi přední dodavatele.
Lidar společnosti AEye se vyznačuje vysokou úspěšností detekce na velkou vzdálenost. Vozidla jsou detekována na vzdálenost více než 300 metrů a chodci na vzdálenost více než 200 metrů. Kromě toho jsou spolehlivě detekovány i malé objekty s nízkou odrazivostí, a to na vzdálenost až 160 metrů.
Společnost Continental svým podílem ve společnosti AEye doplňuje svou současnou technologii lidarů krátkého dosahu. Na konci roku 2020 zahájí společnost Continental po celém světě hromadnou výrobu senzorů pro luxusní vozidla známého výrobce automobilů. Zde se stanou důležitou součástí systému pro vysoce autonomní řízení. „Na silnice po celém světě přinášíme novinku, s níž si ostatní stále ještě nevědí rady. Continental je prvním dodavatelem pro automobilový sektor, který průmyslově zavádí lidarové senzory s vysokým rozlišením bez pohyblivých komponent,“ popisuje tento průkopnický úspěch Frank Petznick, vedoucí obchodní jednotky Advanced Driver Assistance Systems společnosti Continental. K investici dodává: „Od krátkého dosahu k dlouhému: díky našemu podílu ve společnosti AEye dokážeme v budoucnu pomocí lidarové technologie přesně a spolehlivě pokrýt všechny vzdálenosti, abychom v osobních i nákladních automobilech mohli implementovat systémy vysoce až plně autonomního řízení. Tím upevňujeme naše vedoucí postavení v oblasti asistovaného a autonomního řízení.“