Už jste také slyšeli, že někteří tvrdí, že po právě probíhající epidemii už svět nebude jako dřív? Faktem je, že nikdo nevíme, jak rychle se vše po ukončení pandemie vrátí do starých kolejí. Než to začneme zjišťovat, musíme se všichni prostě jen přizpůsobit současné situaci. A to moc dobře ví i automobilky, některé továrny byly totiž před několika týdny zavřeny. Nejen, že výrobním závodům chyběly díly od dodavatelů, ale hrozilo, že se velké počty zaměstnanců ve výrobních halách nakazí koronavirem. A to nikdo nechtěl.
Jenomže úplně odstavit všechny stroje, obzvlášť když mohou být prospěšné široké společnosti, by byla hloupost. Proto se některé značky rozhodly, že do práce povolají alespoň část zaměstnanců, kteří nebudou sice vyrábět auta, ale místo nich ochranné pomůcky pro ty nejpotřebnější. Už jsme vás informovali o tom, že touto cestou šlo třeba Lamborghini, které se výrobou roušek a masek snažilo ulevit tamnímu přetíženému zdravotnictví.
Zelenou kartu nyní řidiči dostanou od pojišťoven emailem v PDF
Tak trochu jiné využití airbagů
Zatímco v Itálii už jsou snad z nejhoršího venku, v Americe se v současné době začínají potýkat s absolutním přetížením zdravotnictví a velkým rozmachem nemoci. Na to reagoval koncern GM, do kterého patří i americký Ford, který se rozhodl vrátit některé své zaměstnance do práce a začít vyrábět roušky nebo ochranné pláště pro lékaře. Jen obličejových masek a roušek by měl koncern General Motors zvládnout vyrobit na milion měsíčně. V první fázi je chce rozdávat zdravotníkům v Americe, pak i obyvatelům.
Na výrobu masek, roušek, ale i ochranných oděvů pro lékaře používá Ford repasované materiály, ze kterých standardně šije airbagy do svých aut. Krom toho se Ford společně s dalšími společnostmi podílí na výrobě a vývoji nových plicních ventilátorů. Navíc experti z automobilky přišli na to, jak vyrobit speciální ochranné lékařské pláště, které je možné použít několikrát za sebou. Jejich výroba už běží v Detroitu.