Automobil jako zrcadlo společnosti: Nezastavitelný růst segmentu SUV

Autor: Tisková zpráva - 9. 2. 2016


Proč má tolik lidí v oblibě vozy SUV? Co tyto vozy mají, že jim dávají zákazníci přednost? Podle odborníků je nutné hledat odpověď v evoluci lidských potřeb. Automobily přitom „byly vždy zrcadlem společnosti“, tvrdí Lluís Puerto, technický vedoucí organizace Fundació RACC.

seat-SUV

Ke stejnému závěru dochází profesor ekonomické fakulty ESADE Jordi Brunat, který se specializuje na strategii plánování a je také odborníkem na automobilový průmysl: „Automobily jsou doplňkem lidí, odrazem jejich osobnosti, životního stylu, zvyků, finančních poměrů, sociálních názorů a způsobu, jakým navazují vztahy se společností“. Z těchto důvodů byla evoluce společnosti a automobilů vždy vzájemně provázána.

Automobil plnil během své více než stoleté historie různé funkce. Podle Lluíse Puerta byl zaprvé symbolem společenského postavení, dopravním prostředkem pro horní vrstvy společnosti. Lidská společnost v průběhu let postupně zvyšovala poptávku po automobilech. Bez ohledu na faktory, jako je bezpečnost, která je dnes zásadním požadavkem, patří mezi nejnovější aktuální trendy konektivita, která „má rozhodující význam pro pochopení následujících deseti let“, ujišťuje Puerto. „Služby, které máme v současnosti připojeny k mobilnímu telefonu a bez nichž nemůžeme žít, musí být samozřejmě integrovány do automobilů, a to je přesně to, co se odehrává,“ dodává.

Jak plynul čas, přizpůsoboval se automobilový průmysl změnám ve vývoji společnosti. Žijeme nyní v éře kompaktních vozů SUV, segmentu, který roste, protože „všestranné schopnosti těchto vozů vycházejí vstříc potřebám celé rodiny a navíc nabízejí skvělé možnosti pro cestování po městě i na dlouhé vzdálenosti mimo město“, myslí si odborník organizace RACC.

SEAT vstupuje do tohoto segmentu, protože v něm spatřuje příležitost. První kompaktní SUV uvede na trh v polovině roku, což je „ideální okamžik“, říká Arantxa Alonsová, která pracuje v oddělení produktového marketingu společnosti SEAT. „S úspěšným Leonem jsme ukázali, že jsme dospělá značka se schopností vyrábět automobily, které vynikají svou technikou a kvalitou“, což společnosti umožňuje zvyšovat a konsolidovat prodeje vstupem do nových segmentů, jako jsou kompaktní vozy SUV.

Alonsová si myslí, že zákazníci, kteří mají zájem o SUV, hledají čtyři hlavní charakteristické vlastnosti: pocit větší bezpečnosti, který pramení z robustnější konstrukce, modernější design, větší praktičnost a více vnitřního prostoru. Tvrdí, že tyto rysy jsou nejvíce oceňovány mužskými zákazníky, jejichž věk je v průměru 52 let, ale velký ohled na ně berou také ženy. „Díky vysoké poloze sedadla mají ženy při řízení pocit větší bezpečnosti, který eliminuje obavy z jízdy v městském provozu. Je to jako sedět v pevnosti,“ dodává Alonsová.

Na základě dat španělské značky hovoří prognózy o nárůstu prodeje tohoto druhu automobilů o 25 % do roku 2020, což bude odpovídat více než 1 550 000 vozům v západní Evropě. Podle Alonsové to je důkazem, že „SUV není přechodným, ale trvalým trendem“.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru